یزدفردا: شرکت تراشه ساز میکرون (Micron) اعلام کرده که قصد دارد طی 20 سال آینده با سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری، بزرگترین کارخانه تولید تراشه را در شمال نیویورک راه‌‌اندازی کند که در واقع بزرگترین کارخانه تولید نیمه هادی در ایالات متحده محسوب می‌شود.

به گزارش یزدفردا: شرکت تراشه‌ساز Micron می‌گوید این پروژه حدود 50000 شغل جدید در نیویورک ایجاد خواهد کرد که حدود 9000 ردیف شغلی آن، جزو موقعیت‌های شغلی پردرآمد از نظر میکرون محسوب می‌شوند. این شرکت اولین سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری خود را تا پایان این دهه به انجام خواهد رساند و 5.5 میلیارد دلار نیز از ایالت نیویورک در طول پروژه دریافت خواهد کرد.

ساخت بزرگترین کارخانه تولید تراشه در آمریکا

بعد از تصویب قانون تولید تراشه در آمریکا توسط جو بایدن ریاست جمهوری این کشور و اختصاص 52.7 میلیارد دلار به تولیدکنندگان پردازنده، این شرکت رسما وارد میدان شده تا بزرگترین پروژه تولید نیمه هادی را در آمریکا کلید بزند. چنین رویکردهایی باعث می‌شود نیاز این کشور به تولید تراشه توسط سایر کشورها کاهش پیدا کند و می‌تواند سهم ایالات متحده را در تولید تراشه از 2 درصد به 10 درصد افزایش دهد.

تاسیسات شرکت  تولید تراشه میکرون در نیویورک و در فضایی به مساحت تقریبا 40 برابر زمین فوتبال ایجاد می‌شود. «سانجی مهروترا»، مدیرعامل میکرون می‌گوید ایجاد چنین کارخانه‌ای می‌تواند به اقتصاد آمریکا کمک کند و مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. همچنین وی به این موضوع اشاره می‌کند چنین رویکردهایی طی دهه‌های آینده می‌تواند به افزایش رقابت در تولید چنین محصولاتی کمک کند.

جهان با کمبود تراشه روبرو است و کارخانه جدید تولید نیمه هادی در این کشور نه تنها می‌تواند شغل‌های جدیدی را ایجاد کند، بلکه می‌تواند مشکل تامین تراشه را کاهش دهد. باید دید آیا این کارخانه می‌تواند در زمان مقرر و طبق برنامه کارخود را پیش ببرد یا مشکلاتی همچون همه گیری کرونا موانعی را در برنامه تعیین شده از سوی این شرکت ایجاد خواهد کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا