یزدفردا:رسانه شورای عالی امنیت ملی : آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران/ محمدباقر نمازی اجازه خروج از کشور گرفت،سیامک نمازی به مرخصی رفت

نورنیوز نوشت : طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

خبرهای رسیده به «نورنیوز» حاکی است که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

بر این اساس؛ ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

 

به گزارش یزدفردا، هم زمان، یورونیوز خبر داد ، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران به سیامک نمازی، بازرگان ایرانی آمریکایی زندانی یک هفته مرخصی قابل تمدید دادند.محمد باقر نمازی، پدر سیامک و از دولتمردان پیش از انقلاب هم اجازه خروج از ایران برای درمان را دریافت کرده است.

وکیل سیامک نمازی خبرمرخصی موقت موکلش را در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تائید کرد. سیامک نمازی از سال ۲۰۱۵ در زندان به سر می‌برد و به جرم «همکاری با دولت‌های متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد محمد باقر نمازی، نماینده پیشین صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای درمان اجازه خروج از ایران را دریافت کرده است. محمدباقر نمازی در سال ۲۰۱۶ برای رسیدگی به وضعیت پسرش به ایران رفته بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا