گردهمائی پیشکسوتان جبهه و جنگ به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور بسیجیان رزمندگان دوران دفاع مقدس، معاون فرماندار، امام جمعه، مسئولان ادارات و نهاد‌ها و مسئول نمایندگی، ولی فقیه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در محل مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بهاباد در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وامام شهیدان اظهارداشت : در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام جنگیدند و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دست دشمن ندادند پس این دوران برای ایران بزرگترین سرمایه است و باید این روحیه را حفظ کرد.

حجت الاسلام  علی اکبر ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای بیان رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است افزود: دفاع مقدس همچون گنجی گران بهاست که هر میزان از این گنج عظیم بهره می‌بریم راه و مسیر موفقیت بهتر باز می‌شود و علاوه بر این بسیاری از دستاوردهای انقلاب، برگرفته از الگوی دفاع مقدس است.

امام جمعه بهاباد با تأکید بر اینکه امروز به برکت فرهنگ و تفکر عاشورایی و ایثارگری ملت ایران، انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است،گفت: تفکر عاشورا و شهادت طلبی در هر جامعه ای طنین انداز شود آن جامعه شکست نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جبهه و جنگ یاران صدیق و پشتوانه مهم نظام در شرایط بحرانی هستند خاطر نشان کرد: این پیشکسوتان در طول سال‌های دفاع مقدس و در شرایطی که کشور نیاز به حضور آن‌ها داشت به میدان آمده و برای حراست از کیان ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پاسداران میراث معنوی عرصه جهاد و شهادت هستند، تجربه دفاع مقدس تجربه‌ای بسیار سنگین بوده، ضمن اینکه امروز این میراث معنوی سرنوشت‌ ساز است افزود: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مقربان درگاه الهی هستند.

بشکانی با اشاره به اینکه حماسه های دوران دفاع مقدس، برگرفته از آموزه های دینی و فرهنگ عاشورا و غدیر است گفت: انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان، وظیفه دینی، ملی و همگانی است.

وی ادامه داد: امروز نسل سوم و چهارم کشور باید بدانند که جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس، چه رشادت هایی کردند و مرعوب دشمن نشدند و این فداکاری ها و رشادت ها باید برای نسل های امروز و آینده بازگو شود و درس عبرتی برای جوانان باشد.

امام جمعه بهابا د با بیان این که رزمندگان در جبهه های  دفاع مقدس، با عنوان سپاهیان محمد رسول الله (ص) مبارزه کردند و محور اصلی عملیات های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، نوحه ها و ذکر عاشورایی بود، خاطرنشان کرد: حضور در جنگ تحمیلی تنها تحت عنوان سرباز وطن و موضوع دفاع از خاک و جغرافیا نبود، بلکه موضوعی که مردم را به جبهه کشاند، دفاع از ایران عزیز، جمهوری اسلامی، دین و انقلاب اسلامی و ولایت بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه وجود تمام اتفاقات در طبیعت برای ما درس است و باید از تجربه ها استفاده کرد، گفت: باید در خصوص دفاع مقدس حقایق برای نسل جوان بازگو شود.

وی باتاکید براینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم بوده که باید دستاوردهای آن تشریح و نهادینه شود گفت: دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید به جامعه، مدیران و بویژه جوانان منعکس شود.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس فرصتی مغتنم است تا دستاوردهای دفاع هشت ساله برای افرادی که آن دوران را درک نکردند بیان شود چرا که دشمن از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند و ما باید در این برهه از زمان با حفظ وحدت و همدلی در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و در راستای کمک به اقتدار نظام و دفاع از باورها و ارزش هایی که برای آن خون هزاران شهید ریخته شده در تمامی صحنه ها حضور داشته باشیم.

بشکانی بیان کرد: دفاع مقدس مظهر ایثار و از خودگذشتگی و پیروی از ولایت فقیه بود که امروز برگ زرین افتخاری به شمار می رود که عزت را به ایران و ایرانی داده است.

دراین مراسم یکی ازیادگاران دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از زمان هشت سال دفاع مقدس رزمندگان پرداخت .

درپایان از 50 رزمنده سالهای دفاع مقدس شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر و هدایائی تجلیل شدند .

همچنین این مراسم با پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری پایان یافت

 

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا