یزدفردا: رئیس بیمارستان ضیایی اردکان با تایید خبر ثبت نخستین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان و دومین مورد در استان یزد، از بهبود این بیمار خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمد حسن صدرالدینی بیان کرد: بیمار ۲۸ ساله به‌ عنوان اولین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان اردکان شناسایی و مداوا شد.

وی افزود: با توجه به تست منفی کووید، همچنین مشاهده عوارضی مانند افت شدید پلاکت، اختلالات کبدی و با علائم تب و لرز، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی شدید، بیمار در بخش ایزوله بستری و اقدامات درمانی تحت نظر متخصص عفونی آغاز و بعد از هشت روز با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.

دکتر وجیهه کارگر متخصص عفونی بیمارستان ضیایی اردکان نیز در تشریح وضعیت بیمار، گفت: پس از ارسال نمونه، تب کریمه کنگو تأیید و فوراً با اقدامات ویژه ایزولاسیون، تزریق چند نوبت پلاکت و مراقبت مستمر کارکنان بخش عفونی، وضعیت بیمار رو به بهبودی رفت.

وی موفقیت در بهبودی بیمار را ناشی از تشخیص زودهنگام و نتیجۀ تلاش تیمی به‌ویژه پرسنل بخش عفونی و همکاری شبکه بهداشت دانست و افزود: با توجه به ورود دام‌های غیرمجاز احتمال خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در کمین است و کلیه ترشحات این بیماران اعم از تنفسی، ادرار، مدفوع و خون به‌ شدت واگیردار است.

کارگر یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک، لازم است کسانی که با دام و گوشت گرم در ارتباط هستند، از سلامت و مجاز بودن آن اطمینان کامل حاصل کنند.

گفتنی است، اولین مورد ابتلا به تب کریمه شناسایی‌شده در استان یزد، زن جوانی بود که در یکی از بیمارستان‌های استان فوت شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا