یزدفردا: استاندار یزد: خط پدافندی با اجرای سی کیلومتر خط انتقال در مراحل نهایی اجرایی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می‌رسد و این خط در مواقع پیک مصرف کمک کار تامین آب استان می‌باشد.

به گزارش یزدفردا: فاطمی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان گفت: استان یزد جزء استان‌هایی است که در فصل تابستان شدید‌ترین تنش آبی را تجربه می‌کند.

وی از بهره برداری خط پدافندی در استان خبر داد و اظهار داشت: خط پدافندی با اجرای سی کیلومتر خط انتقال در مراحل نهایی اجرایی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می‌رسد و این خط در مواقع پیک مصرف کمک کار تامین آب استان می‌باشد.

فاطمی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آب مردم استان تامین و با کمترین مشکل مواجه باشند.

استاندار یزد در ادامه بر توجه بیشتر فرمانداران شهرستان به وضعیت آب شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران بر مصرف آب و مدیریت آب دقت کافی داشته باشند و همچنین بر طرح‌ها و پر. ژه‌های آبی شهرستان اشراف کامل داشته باشد.

فاطمی تاکید کرد: در تابستان فرمانداران تلاش کنند تا به مردم سخت نگذرد و با کمبود آب مواجه نشوند.

وی همچنین بر ترویج و تبلیغ محصولات دانش بنیان در حوزه آب و مصارف خانگی تاکید کرد.

فاطمی در ادامه به تولید محصولات واحد دانش بنیان با تولید کولر آبی در استان اشاره کرد و افزود:کولر‌های تولیدی این واحد مصرف آب حدود یک سوم کولر‌های آبی و همچنین راندمان بالا و بازدهی مناسب و همچنین با قیمت پائینتری به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین از پیشنهاد مصوب دو هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروزه‌های آبی در هیئت دولت خبر داد و گفت: این مبلغ پس از تصویب در هیئت دولت به طرح‌های آبی استان تزریق شود و این مبلغ از هزینه قابل قبول مالیات پرداخت می‌شود.

فاطمی استاندار از اختصاص دو معدن به پروژه‌های انتقال آب استان اشاره کرد و افزود: دو معدن در پروژه‌های انتقال آب استان در حال نهایی شدن است و امیدواریم این مهم تا هفته دولت به سرانجام برسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا