یزدفردا: استاندار یزد: شرکت هواپیمایی استان تاسیس شده و تا آخر مهرماه چهار هواپیما خریداری خواهد شد.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در شورای اداری استان با تقدیر از دستگا‌های آبی گفت: این دستگاه‌ها در برنامه ریزی‌های کوتاه مدت حوزه آب همت کرده و با وجود تنش آبی موجود، خط پدافندی را به سرانجام رسانده که به زودی افتتاح می‌شود. آبرسانی به روستاها، ساخت ۱۵۰ هزار مترمکعب مخزن و تلاش برای اجرای طرح‌های میان و بلندمدت انتقال آب هم بخشی از این فعالیت هاست.

وی با تقدیر از ستاد تنظیم بازار در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها افزود: دستگاه‌های مجری طرح مسکن نهضت ملی هم فعالیت‌های قابل توجهی داشته اند، به گونه‌ای که بالغ بر هفت هزار منزل مسکونی در دست ساخت است که برخی از آن‌ها به زودی به بهره برداری می‌رسند. عملیات ساخت سایر منازل این طرح هم تا هفته آینده آغاز خواهد شد.

استاندار با تأکید بر اینکه در زمینه دانش بنیان اجازه روی زمین ماندن حرف رهبری را نخواهیم داد، تصریح کرد: بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به حوزه دانش بنیان اختصاص دادیم که در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: فاز اول سند یزد نوین پیش از عید نوروز رونمایی شد و فاز دوم نیز تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شود. همه شهرستان‌ها هم دارای سند تحولی خواهند بود و در این راستا نظر همه بخش‌های شهرستان گرفته شده و از این سند نیز همزمان با فاز دوم رونمایی می‌شود.

رئیس شورای اداری استان با تقدیر از مجموعه میراث فرهنگی به دلیل استقبال از قریب یک میلیون مسافر در عید نوروز اظهار داشت: یزد شرکت پروازی ندارد و این در حالی است که ۵۱ درصد پرواز‌ها توسط شرکت آسمان انجام می‌شود که امکان حذف این شرکت وجود ندارد. این پرواز‌ها هم برای شرکت توجیه اقتصادی ندارد و سایر شرکت‌ها نیز به این دلیل تمایلی به حضور در یزد ندارند.

وی افزود: هر شرکت پروازی در یزد به ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و برای متقاعد کردن شرکت‌ها کار سختی نیاز است، اما شرکت هواپیمایی تاسیس شده و چهار هواپیما تا مهرماه خریداری شده و اسم شرکت را هم متناسب با استان یزد انتخاب می‌کنیم. بهترین و بی نظیرترین پرواز‌ها برای ماهان است که هم اکنون یک هواپیما در یزد داریم و ظرف ماه آینده هم یک هواپیما اضافه خواهد شد.

فاطمی دستگاه‌ها را به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری فراخواند و گفت: دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقد برای پیشبرد مصوبات به استان یزد داده و مسئولان دستگاه‌ها باید اعتبارات را در فرصت باقیمانده جذب کنند. هر مدیری که در این زمینه ناتوان باشد و بودجه دستگاه بازگردد به همراه بودجه از سازمان خواهد رفت.

وی همچنین از مدیریت بحران استان به دلیل عملکرد مطلوب در بحران‌هایی نظیر سیل، حادثه قطار، سرمازدگی محصولات کشاورزی، خشکسالی و طوفان و ریزگرد تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات ارزنده دستگاه قضایی استان، تشکیل تیمی برای بررسی سیل بود که برای اولین بار در استان رخ می‌دهد. عوامل و مشکلات این حادثه مشخص شده و ما نیز در حال بررسی این پرونده هستیم.

استاندار یزد تصریح کرد: بیش از هزار پرونده در حادثه سیل تشکیل شد که همه آن‌ها مورد برررسی قرار گرفت و خسارت‌ها حتی موبایل‌های سوخته در این حادثه نیز پرداخت شد. اقداماتی که در استان انجام می‌گیرد باید مستندسازی شود تا مردم به عملکرد صورت گرفته واقف باشند، مثلا خط پدافندی آب به سختی در حال انجام است و نباید خبر در حد یک افتتاح عادی جلوه داده شود.

وی تضییع حقوق عامه مردم را خط قرمز عنوان کرد و گفت: دولت به مردم تعهد داده که کار کند و شرح مسئولیت را باید به خوبی انجام دهیم، بنابراین هرگونه تضییع حق عامه و ترک فعل را دنبال خواهیم کرد.

فاطمی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و کارت سبز را به مدیران تحول آفرین می‌دهیم و از آنان حمایت می‌کنیم. کارت قرمز هم به مدیرانی داده می‌شود که عملکرد خوبی ندارند و آنان دیگر در جایگاه مدیر نخواهند بود و به عنوان کارشناس مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدیرانی که کارت زرد دریافت می‌کنند هم به آنان مهلت کافی داده می‌شود تا اصلاحات مورد نیاز را انجام دهند.

در این نشست از مسئولان فعال در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تقدیر شد. همچنین استاندار و معاونان وی از سوی سازمان بهزیستی کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

افتتاح یادمان شهید محراب آیت الله صدوقی و شهدای استانداری یزد هم در این مراسم رونمایی شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا