یزدفردا: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد: در حال حاضر با افت روزانه ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم.

به گزارش یزدفردا: رزمایش مشترک طرح صرفه‌جویی مصرف در آب و برق با ارتباط ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو، فرمانده کل سپاه و جمعی از مقامات کشوری و مقامات بسیج، سپاه و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان یزد با هدف تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر قرارگیری صرفه‌جویی به‌عنوان یک سیاست اساسی در برنامه‌های کلان کشور اجرا شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر با افت روزانه ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم، گفت: تنها راه مقابله با این کم‌آبی مدیریت کردن تقاضا و مصرف است.

جلال علمدار افزود: امیدواریم با اجرای این رزمایش که با همکاری دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار شد شاهد کاهش مصرف آب و برق در استان باشیم.

وی تأکید کرد که با صرفه جویی ۲۰ درصدی در بخش خانگی و صنعت می‌توان تنش آبی امسال را پشت سر گذاشت.

همچنین همایش «من و دخترم» با حضور مادران و فرزندان دختر با همکاری شورای امور فرهنگی اداره آب و فاضلاب استان به منظور آشنایی با فرهنگ صرفه جویی در سالن سینما دانش‌آموز برگزار شد.

مشاور سرپرست شرکت در این مراسم با اشاره به اینکه بانوان نقش بسیار مهمی در امر صرفه جویی در مصرف آب در منزل دارند، اظهار داشت: تنها راه مقابله با کمبود آب در شرایط کنونی استان، ترویج درست مصرف کردن در بین خانواده‌ها است.

ضیاء زینی ادامه داد: زنان نقش مؤثری در ایجاد فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و انرژی دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا