گردهمائی پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ شهرستان های بافق وبهاباد با حضور فرماندار ، امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رزمندگان و بسیجیان شهرستانهای بافق و بهاباد به میزبانی این شهرستان در محل حوزه مقاومت شهید محلاتی بهاباد برگزار شد

یکی ازرزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس حماسه آزاد سازي خرمشهر را يكي از برگهاي زرين تاريخ انقلاب و مردم ايران دانست و گفت : درس بزرگی که شهدا به ما می‌آموزند، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است.

سردار حاج کاظم میرحسینی درگردهمائی پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت شهرستان های بافق وبهاباد که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر به میزبانی بهاباد برگزارشد در سخنانی با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر بر راه وادامه خون شهدا تاکید کرد واظهارداشت : بايد اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي به نسل هايي كه دوران دفاع مقدس را نديده اند منتقل شود تا پايه هاي فكري و فرهنگي اين نوع حماسه ها در فرهنگ جامعه ما و در بين جوانان تحكيم يابد.

وی حماسه آزاد سازي خرمشهر را يكي از برگهاي زرين تاريخ انقلاب و مردم ايران دانست و افزود: بزرگداشت اين روز مي تواند در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ايستادگي در برابر ظلم و ستم و تقويت آرمان هاي انقلاب و اهداف و ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي تاثير گذار باشد .

سردارحاج کاظم میرحسینی وحدت وهمدلی را رمز پیروزی رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل دانست و افزود: حماسه آفريني هاي رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مرهون وحدت كلمه ميان مردم و مسوولان بود.

وی با بیان اینکه روحیه ولایتمداری و خود باوری از مهم ترین مواردی بودند که در عملیات آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد دیده می‌شد، افزود: به جرأت می‌توان گفت که در تاریخ روزی را سراغ نداریم که این گونه پیروزی بدست آورده باشیم و گرامیداشت سوم خرداد تنها مختص این روز و عملیات بیت‌المقدس نیست، بلکه تجلیل از تمام شهدا و رزمندگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و امام راحل جان خود را نثار کردند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: فتح خرمشهر آنقدر گسترده و با ارزش بود که امام راحل در بیانات خود فرمودند "فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای اسلامی بود".

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست گفت : انتقال انقلاب اسلامی به نسل بعد و حفظ آرمان‌های شهدا برای قدرتمند کردن انقلاب اسلامی یک نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه شهیدان درس پیروی از حق و حقیقت و تبعیت از ولایت و رهبری را به ما آموختند، تصریح کرد: درس بزرگی که شهدا به ما می‌آموزند، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است و شهدا سرمایه‌های این نظام و انقلاب اسلامی هستند که در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی، خون پاکشان را هدیه کردند.

میرحسینی افزود: اطاعت پذیرش بی ‌چون ‌وچرا از ولایت، اتحاد و همدلی و باور به نصرت الهی مهم‌ترین عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی در عملیات مختلف ازجمله بیت‌المقدس بود.

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس به دلاوری رزمندگان در این عملیات اشاره می‌کند و می‌گوید:این عملیات بر اساس نگاه ظاهری و مادی امکان پذیر نبود و آنچه به کمک رزمندگان و آزادسازی خرمشهر آمد، امداد‌های غیبی خداوند بود.

وی با این جمله از حضرت امام خامنه‌ای که ، انقلابی ماندن را مهم‌تر از انقلابی بودن خواندند خاطرنشان کرد: انقلابی گری هنر نیست بلکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن هنر است وباید انقلابی بمانیم وراه امام وشهدا و ایثارگران ورهبری معظم انقلب راادامه دهیم .

سردارمیرحسینی به جنگ شناختی ورسانه ای دشمن اشاره کرد وبابیان اینکه دشمن با جنگ شناختی باور و ایمان مردم را مورد هدف قرار داده است افزود : همه باید جهاد تبیین داشته باشند. راهبرد مقابله با دشمن در جنگ شناختی، جهاد تبیین و بیان حرف به موقع است.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ملت و مردم ایران اسلامی با بصیرتی حسینی و داشتن امام و رهبری مقتدر و هوشیار، به ندای حسینی رهبر خود لبیک گفته و کربلای دیگری آفریدند که این صحنه‌های زیبا به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی در سایر کشورهای جهان به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین بیان دستاوردهای دفاع مقدس است افزود : جهاد تبیین در راستای جهاد با دشمن‌های درون و بیرون یکی از مهمترین ابزارها برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سردار میرحسینی بیان داشت : همه ما وظیفه داریم در این شرایط سخت بین المللی با جهاد تبیین پاسدار انقلاب و حافظ ارزشهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

همچنین درادامه این مراسم حجت الاسلام سید علی طباطبائی مسئول مجموعه فرهنگی بیت الرضای بافق در سخنانی  با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر برادامه راه شهدا تاکید کرد و افزود : حرکت در راه روشن شهدا و دفاع و پاسداری از ارزش ها و آرمان های بلند آنان از مهمترین وظایف ماست.

وی اضافه نمود: شهدا به مصداق آیه ۱۶۹سوره مبارکه آل عمران که می فرماید: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ امواتا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ. زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

همچنین در این مراسم چند تن از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات آن روزهای جنگ ودفاع پرداختند .

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا