مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان اردکان و میبد در حادثه طوفان محور اردکان به نایین و کمربندی غربی میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حرازی زاده یزدی اظهار داشت: در پی حادثه طوفان روز گذشته تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان اردکان و میبد روز پرحادثه‌ای را داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در تصادف زنجیره‌ای که در کیلومتر ۶۵ محور اردکان نایین بطول ۵ کیلومتر رخ داده بود، ۴۰۰ نفر حادثه دیده که خودرو‌های گیرافتاده توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر اردکان رهاسازی و به مکان امن هدایت شدند.

وی گفت: همچپنین در تصادف یک دستگاه ایسوزو و تریلی در این محور منجر به مصدوم شدن ۱ نفر که در خودرو نیز گیرافتاده بود توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر اردکان بوسیله ست نجات رهاسازی و پس از اقدامات اولیه درمانی با آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شد.

حرازی زاده عنوان کرد: در حادثه دیگر تصادف خودرو سواری ۴۰۵ با تریلی که یک فوتی در پی داشت جسد وی توسط امدادگران هلال احمر اردکان رهاسازی و تحویل نیرو‌های انتظامی در محل گردید.

وی بیان کرد: در حادثه سوم یک نوزاد ۴ ماهه که درخودرو سواری پارس بعلت تنگی نفس حال خوبی نداشت پس از اطلاع به نیرو.‌های امدادی هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه امامزاده سیدنورالدین، نجاتگران به محل حادثه اعزام و بعلت طوفان شدید و دسترسی سخت به این خودرو پس از رسیدن به این نوزاد و اقدامات اولیه درمانی، وی را به درمانگاه عقدا انتقال دادند.

حرازی زاده گفت: همچنین ۳ تیم از هلال احمر میبد (۱ تیم امداد و نجات جاده‌ای میبد و ۲ تیم پشتیبان شعبه) در محور کمربندی غربی میبد نیز مشغول امدادرسانی بودند و ۲ خانوار در پایگاه امداد و نجات جاده میبد بعلت طوفان شدید در این محور اسکان یافتند.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد ضمن قدردانی از تلاش نجاتگران هلال احمر که در پوشش امدادی حادثه امروز حضور داشتند، بر رعایت جوانب احتیاط در امر رانندگی تاکید کرد و از عموم مردم خواست که به محض مواجه شدن با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره ۱۱۲ مطلع سازند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا