مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد از آزادی ۱۵۶ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد و گفت: مشارکت خیرین در این خصوص ستودنی است.

به گزارش یزدفردا: سیدمسعود عظیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان حاضر شد و با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در ستاد دیه این استان، اظهار کرد: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵۶ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۱۳ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۹۲ میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۲۱ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۱۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۹  مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، سه مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.   

عظمی با تقدیر از زحمات  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد تصریح کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۳۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۱۹ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و  ۱۴۳ مددجو مرد بودند.

وی با تقدیر از مرکز نیکوکاری امام هشتم (ع) متشکل از کارکنان صنعت برق استان یزد به دلیل همکاری با این ستاد در برگزاری گلریزان مهر فاطمی گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ستاد دیه اقدام به برگزاری آیینی تحت عنوان گلریزان مهر فاطمی ویژه آزادی مادران در بند نمود و با کمک‌های خیرین، موسسات خیریه و کارخانه‌ها و شرکت‌ها موفق به آزادی این مادر در بند شده و هم اکنون یزد زندانی زن محکوم مالی جرائم غیر عمد مشمول کمک ندارد.

مدیرنمایندگی ستاددیه استان یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد ۵۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندانهای استان یزد به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به ۲۳ میلیارد تومان نیاز است.

عظیمی در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی فعالیت می‌نماید و نیکوکاران و خیرین میتوانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به حساب‌های ستاد دیه استان یزد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵  کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا