امام ‌جمعه مهریز گفت: دستورالعمل‌های بانکی باید در راستای رعایت قیود اسلامی بازنگری شود.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) یک شخصیت طراز اول و الگوی همه زنان جهان است، او زنی است که چهار فرزند تربیت کرد که هرکدام الگویی برای همه قشرهای مختلف دنیا هستند.

محی‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رئیس‌جمهور پنج دستور صریح و مهم و مفید برای مدیران ارشد بانک‌ها برای اصلاح و تسهیل امور بانکی صادر کردند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که دوگانگی در اجرای تصمیمات رئیس جمهور باعث بی اعتمادی مردم می شود و ایشان باید پیگیر اجرای دقیق این دستورات باشد.

وی عنوان کرد: جریمه افزایش بدهی و پرداخت سود بانکی اشکال شرعی دارد اما خیلی از بانک‌ها به این موضوع کم توجه هستند.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: رئیس‌جمهور دستورات صادر شده را پیگیری، رسیدگی و پایش کند و در صورتی‌که قابلیت اجرایی دارد به دستگاه های دولتی ابلاغ شود.

محی‌الدینی تصریح کرد: افرادی که مال بیت‌المال را دریافت می‌کنند و در بازپرداخت آن منظم عمل نمی‌کنند، باید به‌طور جدی با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در دستورالعمل‌های بانکی بیان کرد: این دستورالعمل‌ها باید در راستای رعایت قیود اسلامی و احکام شرعی بازنگری شود.

محی الدینی از مدیران ارشد بانک ها درخواست کرد: برای پرداخت وام به افرادی که تسهیلات کلان دریافت نمی کنند، نباید سخت‌گیری‌های زیادی انجام داد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا