رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با اشاره به تغییرات جوی پیش روی استان در روزهای آینده، گفت: با توجه به ورود دو سامانه بارشی برای روزهای آینده استان یزد دمای منفی هفت تا 10 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش یزدفردا: سیدعباس میرحسینی، رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد با اشاره به اهمیت تغییرات جوی در روزهای آینده، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده برای دمای هوای استان یزد در روزهای آینده دمای منفی پنج درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی رعایت مسائل ایمنی و پرهیز از ترددهای غیرضروری را لازم دانست و افزود: با نفوذ سامانه پرفشار از روز جمعه دمای هوای استان یزد با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد شد و هفت تا ۱۰ درجه نیز افت دما خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد در ادامه با هشدار به گلخانه‌داران، توصیه کرد: با توجه به برودت هوا نسبت به تنظیم دمای داخل گلخانه‌ها اقدام و شهروندان هم نسبت به عایق بندی لوله‌های آب خود اقدام نمایند.

میرحسینی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اوایل وقت امروز افزایش ابر در مناطق جنوبی و ارتفاعات بارش پراکنده برف و باران، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید بعضاً با گردوخاک و از بعدازظهر امروز بتدریج کاهش ابر و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از پنجشنبه شب هم با رسیدن موج سرد جوی به استان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید بعضاً با گردوخاک و بارش پراکنده برف و باران در نیمه شمالی، ارتفاعات شیرکوه و مناطق شرقی استان و متعاقب آن سرما و یخبندان شبانه خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا