دبیر کارگروه تنظیم بازار استان یزد: ۸۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب زرد و قرمز برای شب عید تامین می‌شود.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا علمدار یزدی در نشست تنظیم بازار استان گفت: مقدار آب موجود در بسته بندی مرغ از مشکلاتی است که راهکار‌هایی برای کاهش مقدار آب در بسته بندی‌ها ارائه شده تا مرغ باکیفیت به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی درباره میوه شب عید تصریح کرد: مقرر شد مقدار ۸۰۰ تن پرتقال والنسیا و ۴۰۰ تن انواع سیب زرد و قرمز برای شب عید تامین شود و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان هم با تأکید بر لزوم بهبود کیفیت مرغ اظهار داشت: مدیران کشتارگاه‌ها باید در راستای افزایش کیفیت مرغ در بازار تلاش کنند. اکیپ‌های بازرسی هم این موضوع را هفته آینده در سطح بازار بررسی خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در قالب چهار کمیته تولیدات دامی، گیاهی، صنایع غذایی و نظارت بر بازار گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازار، لازم بود نظارت خاصی از مرحله مزرعه تا سفره صورت گیرد تا موادغذایی که به بازار عرضه می‌شود کیفیت مطلوبی داشته باشد.

ابوالفضل وکیلی افزود: باید تولید استان را بر اساس سرانه مصرف، برنامه ریزی کرده و اقلامی که لازم است از خارج استان تامین شوند را برای ذخیره استراتژیک داشته باشیم تا خللی بر بازار وارد نشود.

وی ادامه داد: دست دلالان با راه اندازی سامانه بازرگام کوتاه شده و در استان یزد اقلامی نظیر تخم مرغ و مرغ منجمد در دسترس بوده که از امروز برنج نیز به سبد خرید همشهریان در این سامانه اضافه شده است.

لازم به ذکر است شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت bazargam.com اقلام مورد نیاز خود را با قیمت مصوب خریداری کرده و در منزل تحویل بگیرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا