فوق تخصص جراحی عروق گفت: برای نخستین بار در یک عمل جراحی موفقیت آمیز، استنت گذاری عروقی آنوریسم آئورت پاره شده در قفسه سینه یک بیمار ترمیم شد.

به گزارش یزدفردا: سید علی صدر فوق تخصص جراحی عروق گفت: در یک عمل جراحی موفقیت آمیز، استنت گذاری عروقی آنوریسم آئورت پاره شده در قفسه سینه یک بیمار ترمیم شد.

او افزود: این جراحی بر روی جوان ۲۳ ساله یزدی که به دلیل تصادف و ضربه به سینه و پارگی آئورت در بیمارستان افشار یزد بستری بود، تشخیص داده شد. 

صدر ادامه داد: در این بیمار با توجه به آسیب و وضعیت خطرناک و مخاطره آمیز بیمار، امکان انتقال بین بیمارستانی برای بیمار بسیار خطرناک بود، بنابراین بیمار به سرعت وارد واحد آنژیوگرافی شده و کار جراحی آغاز شد.

او افزود: با انجام مشاوره جراحی، ترمیم آئورت پیشنهاد و برای نخستین بار آنژیوگرافی ترمیم رگ آئورت با عنوان تی وار به همت تیم درمان بیمارستان افشار یزد انجام شد.

متخصص عروق اظهار داشت: کوچکترین خطا در این جراحی به منزله پارگی رگ و تهدید جان بیمار بوده که با تلاش تیم پزشکی، این جراحی به صورت موفقیت آمیز در یزد انجام و این جوان به زندگی بازگشت.

علی صدر ادامه داد: انجام این جراحی جزو اعمال پیچیده پزشکی در سطح دنیا محسوب می‌شود و قرارگیری استنت‌ها در محل دقیق، از دیگر ویژگی‌های این جراحی بوده است.

او گفت: آئورت رگ اصلی بدن است که وظیفه خون رسانی به تمام اعضا و اندام‌ها را دارد و پارگی ائورت مساوی با مرگ بیمار به شمار می‌آید.

صدر تصریح کرد: از این پس درمان بیماری‌های عروقی به این شیوه در استان یزد قابل انجام است و دیگر نیازی به سفر هم استانی‌ها به شهر‌های بزرگ‌تر نیست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا