رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه معلولان، گفت: دستگاه قضایی استان برای پیگیری اجرای قوانین حمایت از معلولان آمادگی کامل دارد.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری صبح شنبه در جلسه ای با مدیرکل بهزستی استان یزد به مناسبت هفته معلولان اظهار داشت: طبق آمارها بیش از ۱۰ درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند و باید در برنامه ریزی های کلان کشوری برای حمایت از این قشر توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به تصویب برخی از قوانین در حمایت از معلولان افزود: اگرچه این قوانین نمی تواند نیازهای جامعه معلولان را به طور کامل برطرف کند اما عدم اجرای برخی از همین قوانین، اندک نکته ای است که باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار گیرد.

دهشیری بیان کرد: دستگاه قضا برای حمایت از معلولان جامعه در حوزه های مختلف و به تبع آن بهزیستی به عنوان متولی این حوزه آمادگی کامل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق قانون، بهزیستی متولی ساماندهی بخشی از آسیب های اجتماعی جامعه است، افزود: روسای کل دادگستری استان ها به موجب قانون مکلف هستند تا از طریق سازمان های مرتبط مراکزی را برای ملاقات والدین با فرزندان ناشی از طلاق پیش بینی کنند که در این حوزه همکاری خوبی بین دادگستری کل استان و بهزیستی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به حجم بالای مراجعات به مرکز ملاقات فرزندان طلاق و تنش های موجود در این فضا افزود: باید در جهت ایجاد فضای مناسب و آرام به دور از تنش ها و التهابات همکاری بیشتری از نظر فضا و امکانات توسط اداره کل بهزیستی استان به عنوان متولی این حوزه انجام گیرد.

وی افزود: ممنوعیت و محدودیت های پیش روی دستگاه قضا در حوزه های مختلف مانعی برای استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه اختصاص مکان مناسب و تجهیزات به مراکز ملاقات فرزندان طلاق وجود دارد اما بهزستی استان می تواند به خوبی از این ظرفیت استفاده و در جهت کاهش آسیب های ناشی از طلاق گام بردارد.

رئیس کل دادگستری استان قبل از این نشست به همراه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل از مرکز ملاقات کودکان طلاق و اداره بهزیستی شهرستان یزد بازدید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا