یکی از اقدامات مؤثر واحدهای تولید کاشی و سرامیک در سال‌های اخیر در شهرستان میبد مدیریت پساب‌ها و نصب سیستم‌های کاهش ذرات معلق در هواکش‌هاست.

اقداماتی که علاوه بر بازگشت بخارآب به چرخه تولید، آلایندگی‌ها را به میزان استاندارد محیط‌زیست در این واحدها رسانده است.

حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد از بخش‌های اسپری درایر، دپوی ضایعات و استخرهای پساب واحد تولید کاشی و سرامیک امین بازدید و از اقدامات ارزشمند این واحد تولیدی در کاهش آلایندگی‌ها قدردانی کرد.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: این شرکت با قراردادهای خوبی که با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده است؛ در بحث محیط‌زیست، خاک، آب‌وهوا توانسته است آلایندگی‌های زیست‌محیطی را به کمترین میزان برساند.

وی تصریح کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها به طبع شعار مقام معظم رهبری، ما هم از سرمایه‌گذاران که تمام توان خودشان را در تولید و اشتغال به کار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم.

امام‌جمعه موقت میبد گفت: این صنعتگران با به‌کارگیری سیستم‌های نوین، پساب‌ها را در محیط‌زیست رها نکرده و آن را برای بهره‌برداری بیشتر به چرخه تولید برگرداندند و امروز به‌عنوان صنعت سبز شناخته می‌شوند

ابوالفضل خالقیه مدیرعامل این واحد تولیدی گفت کاشی امین میبد گفت: ما هوا و محیط پاک را حق‌الناس میدانیم و این تفکر در این واحد تولیدی به‌صورت کامل وجود دارد و هرروز سعی می‌کنیم که اقدامات بهتری انجام دهیم.

خالقیه بابیان اینکه این واحد تولیدی دو سال متوالی به‌عنوان صنعت سبز استانی و کشوری شناخته‌شده است افزود: برنامه‌های خوبی برای رفع آلایندگی در دستور کارداریم.

یکی از کارشناسان فنی این واحد تولیدی هم گفت: میزان آلایندگی‌ها در واحدهای صنعتی از طریق آزمایش‌های معتمد محیط‌زیست و دوربین‌های نظارتی که اداره کل محیط‌زیست در نظر گرفته است کنترل می‌شود.

وی افزود: در این صنعت جهت مدیریت و کاهش آلایندگی به‌ویژه آلایندگی‌های خروجی از دودکش‌ها و سیستم‌های اسپری درایر که در صنعت کاشی مهم است؛ در بخش ذرات معلق با نصب سیستم‌های کنترلی و سیکلون های مجهز و سفراتون، به‌روزرسانی سیستم‌ها و مدیریت اصولی توانستیم به‌صورت هدفمند، میزان خروجی ذرات را به حد استاندارد تعریف‌شده محیط‌زیست برسانیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا