حمایت‌های حقوقی و قضایی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در راستای صیانت از نهاد خانواده است، مددجویان این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند.

به گزارش یزدفردا: حمایت‌های حقوقی و قضایی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در راستای صیانت از نهاد خانواده است، مددجویان این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند.

سمیه اخضر، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه آگاه‌سازی و هدایت مددجویان درزمینهٔ مسائل حقوقی و قضائی ازجمله فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 550 مورد خدمات حقوقی ازجمله تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی و صدور حکم و اجرای احکام و مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت ارائه شد.

وی افزود: حمایت‌های حقوقی و قضایی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در راستای صیانت از نهاد خانواده است، مددجویان این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات قضائی، آگاهی لازم به حقوق قانونی خود را ندارند و در احقاق حق خود دچار مشکل می‌شوند و همین موضوع باعث گسترش آسیب‌پذیری آن‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: وکلا و مشاوران نیکوکار استان به‌منظور پرداخت زکات علم خود می‌توانند برای معاضدت حقوقی و خدمت‌رسانی به محرومان و احقاق حق آنان با کمیته امداد همکاری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا