به گزارش یزدفردا: کوتاه قدترین آدم روی کره زمین در پارک باغ ملی یزد.


گزارشی از حضور کوتاه قد ترین انسان روی زمین در یکی از پارکهای یزد(قسمت اول )

گزارشی از حضور کوتاه قد ترین انسان روی زمین در یکی از پارکهای یزد(قسمت دوم )

یزدفردا :در پی انتشار فیلم حضور محمد حسین و مرتضی پرکاس در یزد یزدفردا برای اینکه داند این دوستان در رکورد های جهانی چه جایگاهی دارند تحقیق و به رتبه یک تا دهم ثبت شده در جهان دسترسی پیدا کردیک و قطعا محمد حسین کوتاه قامت ترین در دنیا خواهد بود و آقا مرتضی هم جزو ده نفر اول جهان است .

کتاب گینس 10 نفر از کوتاه قامت ترین کوتوله ها را در کتاب 2012 خود ثبت کرده است که تغییراتی در آن مشاهده شده و امسال کوتاه ترین فرد جهان یعنی کاندرا دانگی کشف شد که حالا رکورد دار است و در گینس نفر اول کوتاه قامتان دنیاست.


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44610_407.jpg



10 . هرالد با 71 سانتی متر قد


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44545_221.jpg

 

استاچی هرالد کوتاه قامت ترین مادر دنیاست که به دلیل پاهای کوتاه با ویلچر جابه جا می شود. او در ایالت کنتاکی آمریکا ساکن است .خانم هرالد در سال 2005 با ویل هرالد ازدواج کرد و تا سال 2010 هرالد 3 کودک به دنیا آورد که دو کودک او ضعف مادر را به ارث برده اند ولی یکی از آنها کاملا سالم بوده و از مادر خود بلند تر شده است.



9.کوکامان با 70 سانتی متر قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44552_814.jpg

 

هاتیس کوکامان با 70 سانتی متر قد که در شهر کادیرلی ترکیه زندگی می کند. او در گینس رکورد کوتاه قامت ترین زنی را دارد که قادر به راه رفتن است . خانم کوکامال شدیدا از مشکی که در کمر خود دارد رنج می برد و دکترش می گوید که او این مشکل را از والدین خود ارث برده است. او قادر به کار کردن نیست ولی در کارهای خانه و اطراف خانه به مادر خود کمک می کند. خانم کوکامان در محاصبه ای گفت: " این خیلی سخت است که من کودک مانده ام در حالی که تمام هم کلاسی های من رشد کرده اند اما حالا من به خاطر اندازه ام فرد مشهوری شده ام و به همین دلیل احساس می کنم خیلی بزرگ هستم ."


8. هرناندز با 68 سانت قد


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44546_141.jpg

 

 ادوارد نینو هرناندز با 26 سال سن کوتاه قامت ترین مرد کلمبیایی است رکورد گینس را به این دلیلی نگه داشته که از دو سالگی وی رشد نکرده و تنها 38 سانت از زمان تولد تا دو سالگی رشد کرده است. او به دلیل این که انگشتان کوچکی دارد خیلی سخت می تواند چیزی بنویسد. هرناندز به صورت نیمه وقت در شهر بوگوتا کار می کند.



7.خانم جردن با 68 سانت قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44547_704.jpg


بریگت جردن 23 ساله قبلا رکورد دار گینس بوده و یکی از کوتاه ترین زنان دنیاست. او به راحتی می تواند حرکت کند با این که بیماری خاصی در اسکلت بدنی خود دارد که از هر 3 ملیون یک نفر به این بیماری مبتلا می شوند.
او دانشجوی دانشگاه کاسکاسکیا نیز هست و با برادرش که تنها 96 سانتی متر قد دارد تنها زندگی می کند و علاقه دارد روزی یک شرکت طراحی لباس راه اندازی کند.




6.یو چین با قد 67 سانت

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44548_986.jpg


لین یو چین متولد 1972 که قبلا رکورد کوتاهترین مرد دنیا را در اختیار داشت. او استخوان های شکننده ای دارد که به همین دلیل مجبور است با ویلچر جابجا شود این کوتاه قامت تایوانی از فقر استخوان سازی رنج می برد و همین بیماری باعث شده تا یو چین به اندازه ی کودکی نوپا باقی بماند و رشد نکند. یو چین به عنوان نویسنده و فعال اجتماعی مشغول به کار است.



5.تاپا ماگرا با 66 سانتی متر قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44549_373.jpg



سومین مرد کوتاه دنیا خاگندرا تاپا ماگرا از کشور نپال است. ماگرا تنها 66 سانتی متر قد دارد و از این کوتاهی قد خود خیلی رنج می برد. تاجری در سال 2006 این مرد کوتاه قامت را پیدا کرد و باعث شد رکورد او ثبت شود.
ماگرا تا سال 2010 کوتاه ترین مرد دنیا بود تا این که در سال 2011 بالاوینگ با قد 60 سانتی متر یعنی 6 سانت کوتاهتر از ماگرا پیدا شد. در حال حاضر ماگرا یک عامل برای جزب گردشگر به کشورش شده است.
به گزارش صراط به نقل از کتاب گینس پزشک معالج ماگرا می گوید که بدن ماگرا سه سال بیشتر ندارد این مرد نپالی به دلیل مریضی خود به سختی چیزی یاد می گیرد ولی با این حال او توانست سال 2009 در مدرسه ی پرستاری در کشور خودش خواندن و نوشتن را بیاموزد.


4.بستر با  64 سانت قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44550_447.jpg

ماج بستر متولد 1963 اولین کسی است که به رکورد کوتاه قامت ترین زن دنیا رسید . این زن اهل آفریقای جنوبی تنها 64 سانت قد دارد که کوچکتر از یک کودک متوسط یک ساله است. او هم اکنون رکورد دار کوتاه قامت ترین زنی است در دنیا که قادر به راه رفتن نیست.
او هم از بیماری های استخوانی رنج می برد وباید با ویلچر جابه جا شود، خانم بستر سال 1998 با کوتاه قامت ترین مرد آن زمان یعنی لین یو چین در تایوان ملاقاتی داشت و در یک کنفرانس خبری همراه با یو چین شرکت کردند که در آن کنفرانس خانم بستر گفت: "پیغام من به شما این است که ناتوانی های خود را فراموش کنید و از توانایی هایتان استفاده کنید. "


3.آمگی با 62 سانت قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44551_696.jpg

یوتی آمگی متولد 1993 در ناگپور هند،  با 62 سانت قد و وزنی کمتر از یک تکه سنگ هم اکنون رکورد دار کوتاه قامت ترین رنی است که قادر به راه رفتن است او بیماری نادری به نام achondroplasia دارد که باعث شده حتی زودتر از تولد رشد او متوقف شود او از تردی استخوان رنج می برد و باید همیشه تحت مراقبت والدین خود باشد.
رویای آمگی این است که روزی هنرپیشه هالیوود شود البته او امسال در فیلم Pan Supari در هند بازی کرده است. آمگی اخیرا در دانشگاه Yashwantrao Chavan Maharashtra Open ثبت نام کرده و دانشجوی این دانشگاه است.


2. بالاوینگ با 60 سانتی متر قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44553_651.jpg

این نوجوان فیلیپینی دومین مرد کوتاه قد دنیاست. جنری بالاوینگ متولد 1993 با 60 سانتی متر قد و 5 کیلو گرم وزن است که رشد قد او چند ماه بعد از تولدش متوقف شد و دیگر رشد نکرد.
به گزارش صراط، بالاوینگ به دلیل داشتن زانوان ضعیف نمی تواند بدون کمک و گرفتن جایی کامل بایستد و شرایط جسمی بالاوینگ طوری است که باید دائما تحت مراقبت های والدین خود باشد.البته او در کارهای روزمره مثل غذا دادن به جوجه ها و پرنده گان به والدین خود کمک می کند.


1.دانگی با 54 سانتی متر قد

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44554_310.jpg

کوتاه قامت ترین فرد روی زمین کاندرا باهادور دانگی متولد 1939 است با 54 سانتی متر قد، او هم از بیماری خاصی رنج می برد که همین بیماری باعث شده قد وی به اندازه ای غیر معمول بماند و دیگر رشد نکند.
دانگی در روستای رموت در نپال زندگی می کند و او تا قبل از این که کوتاه ترین مرد جهان شود برای ویزیت و بررسی روی او به هیچ دکتری مراجعه نکرده است و وقتی دکتر کتاب گینس او را ویزیت کرد فهمید که او هیچ مشکل بهداشتی و درمانی ندارد و کاملا سالم است و تنها مشکل او همین کوتاهی قد اوست. و نکته قابل توجه این است که چون دانگی و خانواده اش سوادی نداشتند متوجه این موضوع نبودند که دانگی کوتاه ترین مرد جهان است. اگر این مشکل نبود و در خانواده و اطرافیان دانگی شخصی با سواد حضور داشت شاید خیلی زود تر به این رکورد می رسید.
 
رتبه ممتاز

محمد حسین پرکاش  با 50 سانتی متر قد یا بروایت عمه ناتنی ایشان خانم زهرا قائم پناه عمه ناتنی دو برادر کرمانی که سالها در نگهداری این دو برادر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است از سوی بنیاد مادر نشان لیاقت مادر اهدا شد ودر رتبه بالا رتبه اول جهان و اگر بروایت دیگران که او را 57 سانتی متر روایت می کنند مقام دوم در سال 2012 و آنگونه که می گویند دانگی مرحوم شده است پس رتبه اول دنیا به محمد حسین پرکاش می رسد .

و اما آقا مرتضی که به روایت عمه 57  سانتی متر است او هم مقام دوم دنیا  در حال حاضر و در سال 2012 مقام سوم دنیا را داشته است و اگر به روایات دیگران که او را 68 سانتی متر می دانند رتبه 7 دنیا به صورت مشترک با خانم جردن است آنهم در سال 2012  که با فوت دانگی او هم در حال حاضر رتبه 6 دنیا را دارد .

و البته در ایران او دو برادر  رتبه یک و دوم ایران را بدون هیچ رقیبی دارند
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/Clip_15.jpg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/Clip_2_8.jpg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44601_526.jpg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44608_449.jpg
در حال اندازه گیری وزن و قد کوتاه ترین آدم دنیا

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44611_161.jpg
کوتاه ترین زن دنیا و سومین کوتاه قد دنیا

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/44609_677.jpg
کوتاه ترین مادر دنیا و دهمین فرد کوتاه دنیا










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا