رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: خلق انسان‌های معناگرا و اخلاق‌مدار از دستاوردهای دفاع مقدس است و تأسی به همین افراد امروز در سنگر سلامت حماسه آفریده است.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار، صبح پنجشنبه در هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا با محوریت گام دوم انقلاب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت همچنین گرامیداشت فرا رسیدن اربعین شهدای کربلا اظهار داشت: این کنگره در مسیر احیای مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) قرار دارد زیرا درس شهید و شهادت را از مکتب ابا عبدالله (ع) گرفته ایم.

وی عنوان کرد: در مکتب اباعبدالله هر کاری در راستای رضایت خدا باشد، کار ارزشمندی است و هر چه این مسیر سخت‌تر و طولانی‌تر باشد، ماندگاری و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود همچنانکه در روز عاشورا، سخت‌ترین فشار به اباعبدالله، فرزندان و اهل بیت ایشان تحمیل شد و در تاریخ نیز بیشترین اثرگذاری و ماندگاری از آنها بوده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کردک هشت سال دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشوراست و به همین دلیل است که اثرگذاری آن در منطقه بسیار ملموس است و عمق استراتژی انقلاب اسلامی که برخاسته از برکات هشت سال دفاع مقدس است تا دریای مدیترانه رفته و اوج قدرت و صلابتی که جریان مقاومت در سطح منطقه دارد، نقش خود را در مورد عزت اسلام و در عرصه بین الملل دارد ایفا کرده و این دستاورد به طور قطع خون بهای شهداست.

جوکار ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ما همانند جنگ احزاب بود که به گفته پیامبر اکرم (ص)، تمام کفر در برابر ایمان قرار گرفت و تمام دنیا علیه ایران با دشمن بعثی هم پیمان شدند و اوج شقاوت خود را به کار گرفتند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: ما محاصره اقتصادی آن دوران را نیز با باور و اعتماد به خدا، مقاومت و اعتماد به ولایت پشت سر گذاشتیم و در دوران سختی که تمام دنیا با تمام امکانات خود از انواع موشک و شیمیایی و … در مقابل رزمندگان قرار گرفت، با اتکا به خداباوری توانستند خلق فرصت‌ها و فناوری هایی را داشته باشند که امروز با استفاده از همان فناوری‌ها موانع پیشرفت را از مسیر خود بر می داریم.

جوکار تاکید کرد: پیروزی ما در سایه خلاقیت رزمندگان شکل گرفت و رزمندگان ما توانستند با کمبود امکانات و تجهیزات ایده هایی را خلق کنند و با بهره گیری از آنها بر دشمن غلبه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم بمانیم و سرافراز باشیم و بر مبنای گام دوم انقلاب و بر اساس تجربیات بیش از ۴۰ سال گذشته در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید هم به خدا اعتماد کنیم و آن را باور داشته باشیم و هم به جوانان و نسل امروز و این مهم نه در شعار بلکه در عمل باید بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: امروز در شعار می گوییم جوانان نیروهای پیشران جامعه هستند اما در عمل وقتی می خواهیم کاری به آنها بسپاریم، آنها را باور نداریم در حالی که مدیران و فرماندهان جنگ ما، جوانانی بودند که الگوی مدیریت را برای جهانیان رقم زدند که از جمله آنها می توان به شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید خرازی، فرماندهان شهید تیپ ۱۷ الغدیر و … اشاره کرد که حرکت های خارق العاده ای انجام دادند.

وی عنوان کرد: مخاطب پیام گام دوم انقلاب جوانان هستند و این جوانان در همین بیماری منحوس کرونا افتخار آفریدند و مرحله پنجمی که رهبری در گام دوم ترسیم کردند، شکل گیری تمدن نوین اسلامی است که به دست همین جوانان باید محقق شود بنابراین باید به آنها ایمان و باور داشته باشیم.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران خوب در عرصه سلامت، پرستاران، پزشکان، پژوهشگران و جهادگران عرصه سلامت استان یزد قدردانی کرد و گفت: افتخار می کنیم که یزد در مقابله با این ویروس منحوس در کشور پیشگام بود.

وی افزود: دفاع مقدس ما انسانهای معناگرا و اخلاق محور تربیت کرد و در همین جریان دفاع مقدس وقتی عراق از ماسک شیمیایی استفاده کرد، همین رزمندگان ماسک خود را به مردم دادند و این اوج کمال است و درس هایی که از دفاع مقدس گرفتیم باید بتوانیم به خوبی تبیین و بیان کنیم.

جوکار تاکید کرد: الگوسازی از دفاع مقدس ضروری است و سیره شهدا و سرگذشت پژوهی از سیره شهدا و بیان و ثبت آن و اینکه ایران اسلامی گام های بلندی در عرصه علم و فناوری، دفاعی و.... برداشته باید برای همگان تبیین شود زیرا ما هزینه های بسیاری دادیم، شهدای بسیاری دادیم تا به این نقطه رسیدیم و حفظ این نقطه و عظمت و قدرت برای برداشتن گام های بلند دیگر حائز اهمیت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا