شهردار یزد با بیان اینکه برخورد کارمندان شهرداری با مردم در نهایت احترام انجام شود، گفت: در رابطه با منافع مردم با هیچ شخصی در شهرداری تعارف نداریم.

به گزارش یزدفردا: ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست با معاونین شهرداری، روسای سازمان‌ها و مدیران مناطق شهرداری یزد با بیان اینکه از ابتدا تمایل زیادی برای حضور در شهرداری یا اداره دیگری نداشتم، اظهار داشت: اعتقادم بر این است که برای کار کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به عنوان نیست و بدون پست و سمت هم می‌توان خدمت کرد کما اینکه سال‌ها بدون اینکه کسی شناختی نسبت به من داشته باشد مشغول به فعالیت و خدمت بودم.

وی تصریح کرد: با این وجود الان که در سمت شهردار یزد مشغول به فعالیت شدم، به صورت جدی وظایفم را انجام می‌دهم تا بتوانیم قدمی در راستای رفع مشکلات بردارم.

شهردار یزد افزود: با توجه به اینکه پیش از این هم یک مرتبه در شهرداری یزد مشغول به فعالیت بودم شناخت‌هایی نسبت به مشکلات شهرداری و مسائل کارمندان این مجموعه به دست آوردم و در صدد هستم که با همین بدنه شهرداری در راستای رفع مشکلات قدم بردارم.

وی با بیان اینکه کار شهرداری بسیار زیاد است و به همین دلیل هر کسی که در مجموعه شهرداری هست باید مشغول به انجام بخشی از این فعالیت‌ها باشد عنوان کرد: ساعت کاری من از ۶ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم شب است و مناطق شهرداری هم به هیچ عنوان نباید تعطیل شود.

شهردار یزد از همه مدیران شهرداری خواست با توجه به اینکه قرار است ساعات بیشتری از شبانه روز را در شهرداری مشغول به فعالیت و خدمت به مردم می شوند، از خانواده های خود عذرخواهی کنند.

محی الدینی تصریح کرد: هر لحظه و هر وقتی از شبانه روز مناطق و دفاتر شهرداری باید آماده خدمت به مردم باشند و مشکلات و کارهای بر زمین مانده را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه کار اصلی شهرداری نگهداری شهر است نه شهرسازی، گفت: ما اگر بتوانیم مشکلات شهر از جمله چاله های راه ها، نگهداری فضای سبز و زیباسازی مناطق را در کنارها کارهای بنیادین سازمانها انجام دهیم، رضایت اکثریت مردم را جلب می کنیم.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت ها در مجموعه شهرداری به مناطق واگذار می شود تصریح کرد: خیلی از معطلی ها و نارضایتی ها و حتی برخی فسادها به دلیل تمرکزگرایی در فعالیت های شهرداری است و در صورتی که مسئولیت ها به مناطق واگذار شود، بسیاری از این موارد برطرف می شود.

وی چنین اقدامی را سبب مستقل شدن شهرداری دانست، افزود: این اتفاق تاثیرات بسیار خوبی برای مناطق دارد ولی در مقابل شهرداران مناطق باید پاسخگوی عملیات‌های خود باشند و مسئولیتشان را در عین حال آنکه حمایت و پشتیبانی لازم از آنها را انجام می‌دهیم، بپذیرند.

محی الدینی با بیان اینکه معتقدم سالم‌ترین، درست‌ترین و پرکارترین نیروها و کارمندان در شهرداری هستند گفت: هر کاری در منطقه و سازمان‌ها قرار است انجام شود باید نگاهی به جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم چرا که بدون جلب سرمایه‌گذار کلان یا همراهی سرمایه‌های خرد مردمی نمی‌تواند زمینه تحقق تمام اهداف را فراهم کند.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه هیچ‌گریزی جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در پیشرفت شهر نداریم خاطرنشان کرد: نگاه شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌ها باید ابتدا به جذب سرمایه‌گذار باشد و پس از آن در صورتی که راهی برای آن وجود نداشت به منابع داخلی توجه کند.

وی از مدیران شهرداری خواست از تجربیات سایر شهرهای کشور در زمینه راه‌های جذب و جلب سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و طرح‌های شهر یزد استفاده کنند.

محی الدینی با بیان اینکه در هر پروژه و طرحی که انجام در شهرداری انجام می‌شود لازم است حتما به مسائل فرهنگی و اجتماعی آن توجه کنیم گفت: تمامی پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مناسبی داشته باشند و به هیچ عنوان نسبت به آن تعلل و کوتاهی صورت نگیرد.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه شهرداری نسبت به سایر ادارات و نهادها با مردم ارتباط و تعامل بیشتری دارند گفت: هر حرفی حتی ناحساب و بدون منطق هم از سوی دیگران مطرح شد باید با تحمل و سعه صدر کارمندان و مدیران شهرداری روبرو شود و به هیچ عنوان از برخورد نامناسب با مردم استفاده نکنیم.

محی‌الدینی تاکید کرد: ممکن است برخی مسائل به هیچ عنوان راهکار قانونی برای اجرا نداشته باشد ولی می‌توان حرف مردم را شنید و با آرامش و احترام توضیحات لازم و کافی را به آنها ارائه کنند.

وی تصریح کرد: شهر باید به لحاظ انجام پروژه‌ها به کارگاه عمرانی تبدیل شود و تمام فعالیت‌ها را باید با روحیه جهادی به پیش ببریم و تا جایی که امکان‌پذیر است سعی در رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا