مدیر دفتر آستان قدس رضوی دریزد با تاکید براینکه بهره گیری از سیره رضوی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت : باید تدبر و تفکر ارزنده ای در سیره زندگانی این امام بزرگوار و ائمه اطهار(ع) داشته و بتوانیم برنامه های خود را بر مسیر بندگی اهل بیت و معصومین(ع) قرار دهیم.

محمد حسین رحیمی نسب روز شنبه در همایش  خادمیاران رضوی بهاباد تحت عنوان قرار هشتم با تبریک عید غدیر خم و دهه امامت وولایت  وبا بیان اینکه خادمیاران داوطبانه در تمام فعالیت های فرهنگی، عمرانی و خدماتی و کمک به مردم فعالیت دارند اظهارداشت : سیره رضوی و تعالیم امام رضایی به عنوان مسیر روشن باید همواره مد نظر مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد : باید فرهنگ رضوی را در همه ابعاد و زوایای آن در جامعه نهادینه کرده و گسترش دهیم و راه و روش زندگی خود را از اهل بیت اقتباس کرده و روش و سبک زندگی را از این مکتب بیاموزیم.

محمد حسین رحیمی نسب با بیان اینکه تمسک به سیره نورانی اهل بیت و معصومین (علیهم السلام) زندگی انسان را در مسیر تعالی و سعادت قرار می دهد، ادامه داد: ائمه اطهار (علیهم السلام) به عنوان سرمایه های گرانقدر معنوی هستند که باید از سیره گرانقدر آنان بهره برداری خوب و شایسته ای صورت گیرد.

وی از توزیع 35 هزار پرس غذای گرم درروز عید غدیر دریزد خبرداد و گفت : درروز عید غدیر خم با کمک خیرین و خادمیاران رضوی استان تعداد 35 هزار پرس غذای گرم طبخ وبین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا دراستان یزد توزیع شد .

رحیمی نسب بابیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آقایان و بانوان با شرکت در دوره‌های آموزشی و گزینش به عنوان خادمیاران امام رضا (ع)  در سطح استان یزد فعالیت دارند افزود :همچنین درسطح استان بیش از ۸۰ کانون آستان قدس فعالیت دارند که با عضویت مردم به خصوص جوانان مومن و انقلابی برای ارایه خدمات به اقشار مختلف مردم فعالانه مشارکت دارند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی یزد با بیان اینکه اولویت های دفاتر آستان قدس رضوی، فعالیت‌های فرهنگی و توسعه سیره رضوی است و تلاش ما بر این است تا کمبودها در این زمینه جبران شود افزود : امروزه اگر سبک زندگی رضوی بین مردم کمرنگ است نشان دهنده عدم انتقال مناسب این فرهنگ و ظرفیت‌های آن به نسل جوان است.

همایش خادم یاران رضوی بهاباد با عنوان قرار هشتم با حضور مدیر دفتر آستان قدس رضوی یزد ، امام جمعه موقت ، و جمعی از مسئولان و خادمیاران رضوی  با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری درمجموعه فرهنگی بیت الرضای بهاباد برگزارشد .

گفتنی  است در شهرستان بهاباد 450 خادمیاررضوی بانوان وبرادران وجوددارد .

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا