شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهری بافق با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدفردامدیر طرح فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به استارت این طرح در سال ۹۲، گفت: طول لوله گذاری ۱۸۵ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن انجام گرفته است.

محمد باقری با بیان اینکه این طرح در شهر بافق در ۲ ناحیه الف و ب انجام می‌شود، افزود: کار در ناحیه ب تمام شده و در ناحیه الف با ۲ پیمانکار قرار دادی بسته شد که یکی از آنان مشغول به کار است و دیگری  چند روز آینده کار را آغاز می‌کند.

مدیر طرح فاضلاب شهری مجموع انشعابات در ۲ ناحیه را ۱۵ هزار انشعاب بیان کرد و گفت: قرارداد سه هزار انشعاب در دی ماه سال گذشته منعقد شد که در حال انجام است و بیش از یکهزار و ۳۰۰ انشعاب بیرون منازل اجرا و حدود ۲۴۵ انشعاب داخل منازل وصل شده است.

محمد باقری با بیان اینکه قرارداد سه هزار انشعاب دیگر چند روز آینده آماده کار است، اظهار داشت: از ۲۲ بهمن ۹۹ آماده بهره برداری از فاز اول طرح فاضلاب شهری بودیم.

مدیر طرح فاضلاب شهری با بیان اینکه آب بصورت آزمایشی تصفیه می‌شود، گفت : طرح تصفیه خانه پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد دارد و رو به اتمام است و تنها محوطه سازی آن باقی مانده که انجام می‌گیرد.

محمد باقری  افزود: مجموع پیشرفت طرح بیش از ۸۰ درصد است و تا پایان سال آینده تمام انشعابات تکمیل می‌شود‌.

در مجموع پروژه تصفیه خانه و خطوط انتقال و شبکه فاضلاب شهر بافق با هزینه چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست وزیر نیرو افتتاح شد.

این پروژه ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اردکانیان وزیر نیرو در ادامه سفر به بافق  آب‌شیرین‌کن بافق و نیز مجتمع آبرسانی روستایی شیطور در این شهرستان را افتتاح خواهد کرد.

همچنین در مراسمی با حضور وزیر نیرو فاز اول رینگ آبرسانی یزد آغاز می‌شود.

اردکانیان همچنین ضمن افتتاح طرح‌های استانی در اردکان، بهادران و اسلامیه به صورت ویدئو کنفرانس، قرارداد فاضلاب شهر یزد را تبادل خواهد کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا