نخستین انجمن ورزشی نویسان یزد با کسب مجوز از وزارت کشور فعالیت رسمی خود را در این استان آغاز کرد .

رییس هیات مدیره این انجمن فرهنگی ورزشی گفت: بعد از ماه‌ها پیگیری این انجمن شامل ۹ نفر اعضای هیات موسس شامل خبرنگاران، عکاسان و برنامه‌سازان حوزه ورزش استان فعالیت خود را طبق اساسنامه آغاز کرد.
علی‌محمد قادریان در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا افزود: کمک به توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای، پرورش نیروی متخصص در حوزه رسانه و ورزش و ایجاد و تقویت روحیه نشاط و همدلی در جامه جزو اهداف است.
وی، دیگر اهداف این تشکل را، ترغیب بیشتر مدیران به فعالیت رسانه‌ای در حوزه ورزش در راستای تقویت نشاط اجتماعی و حمایت از رسانه‌ها و فعالان ورزش و شناسایی افراد مستعد در این حوزه مهم در استان ذکر کرد.
این پیشکسوت ورزش و رسانه یزد گفت: ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان ورود به رسانه‌های ورزشی، پیگیری مسایل، مشکلات و مطالبات صنفی جامعه هدف و تکریم مناسب جایگاه خبرنگاران و عکاسان پیگیری می‌شود.
قادریان تصریح کرد: به زودی فراخوان عضویت در این انجمن برای علاقه‌مندان حوزه رسانه و ورزش اعلام می‌شود و برای تحقق اهداف عالیه به همکاری همه پیشکسوتان و همراهی دلسوزان به ورزش استان نیاز مبرم است .

این مسوول به اهمیت و نقش رسانه‌های گروهی در ورزش اشاره کرد و گفت: وجود اینگونه تشکل‌ها در راستای توسعه ورزش و رسانه و پیگیری مطالبات نقش مهمی در رسیدن اهداف دارد و همه باید وظایف را انجام دهیم.
قادریان یادآور شد: ظرفیت‌های بالقوه خوبی در ورزش استان در تمامی رشته‌ها وجود دارد که اگر رسانه‌های گروهی به خصوص خبرنگاران و عکاسان ورزشی وظایف خود را درست انجام دهند شاهد شکوفایی اهداف خواهیم بود.
وی اعضای هیات موسس این انجمن را شامل رضا گلیمی، امید حسین مرشدی، علی امینی، کاظم سبحان زاده، سعید صادقی ، حمیدرضا استادیان ، حمید دهقان و مجید دهقانی‌زاده ذکر کرد.
با وجود تمامی اقداماتی که در ساخت و ساز مکان‌های ورزشی به خصوص در سال‌های اخیر انجام شد هنوز سرانه موجود استان یزد ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.
میانگین سرانه ورزشی کشور بر اساس قانون یک مترمربع به ازای هر نفر است که باید برای ارتقای آن در استان همکاری بیشتری صورت گیرد.
هم اکنون حدود ۲۰ نفر در استان یزد حوزه ورزش و رسانه در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.
استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا