رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد: منشی شرکت که با نیت اخاذى و نقشه اى از پیش تعیین شده، به تصاویر خصوصى و محرمانه مدیر شرکت دست یافته بود و قصد اخاذی میلیاردی داشت، قبل از رسیدن به نیت شومش، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پايگاه اطلاع رسانى پليس فتا ، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پليس فتا استان یزد در این­ باره گفت: با توجه به ارجاع دستور قضايى مبنى بر اخاذى و تهديد به انتشار داده هاى مهم و حساس مدیر یک شرکت خصوصی در یزد رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: شاكى به دليل عدم آشنايى كامل به امنيت شبكه هاى اجتماعى و پيام رسان از سوى فردى ناشناس مورد تهديد قرار گرفته بود و فرد اخاذ در برابرعدم انتشار تصاوير و داده هاى مهم و حساس مبلغ  پنج ميليارد ريال ، از شاكى تقاضا کرده بود.

رييس پليس فتا یزد افزود: با تلاش كارشناسان  پليس فتا استان تحقيقات فنى و پليسى شكل گرفت و پس از بررسى هاى لازم متهم شناسايى كه با دستور قضايى در محل سکونت خود دستگير شد.

این مقام مسئول بیان داشت : متهم دستگير شده پس از انتقال به پليس فتا استان در اعتراف به جرم خود، كسب منفعت مالى در پى نقشه از قبل تعيين شده در قالب منشى شرکت را انگيزه ارتكاب جرم خود دانست و اظهارداشت که با سوء استفاده از اعتماد بیش از اندازه مدیر شرکت که مرد متمولی بود توانستم به شبکه های اجتماعی و تصاویر خصوصی وی دسترسی پیدا کنم.

اين مقام انتظامى به كليه كاربران فضاى سايبرى توصيه كرد : شناخت و رعايت نكات و توصيه هاى پليسى مى تواند موجب پيشگيرى از وقوع جرم باشد، پس با انتخاب رمز دو مرحله اى برای شبکه ­های اجتماعی خود از هرگونه دسترسى غير مجاز به آنها جلوگيرى کنید .

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا