بخشدار مرکزی مهریز گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۶ پروژه عمرانی در پنچ دهستان این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل بودجه دهیاری‌ها تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

یزدفردا: مهدی دهقانی‌زاده سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران شهرستان مهریز افزود: طرح های آماده بهره برداری در زمینه گازرسانی، آب رسانی، توسعه پارک‌های روستایی، ایجاد فضاهای ورزشی و ساماندهی بافت‌های تاریخی است.

وی ادامه داد: با همکاری و پیگیری مردم و شوراهای اسلامی در اکثر روستاهای بخش مرکزی طرح‌های مختلف توسط خیران در کنار پروژه‌های دولتی در دست اقدام است که از اهداف دولت تدبیر و امید جلب مشارکت همگانی در پروژه های مختلف است.

این مسوول یادآور شد: گازرسانی به روستاهای دهستان میانکوه، کنج‌کوه و مزارع شور با چهارهزار خانوار در دست اقدام است که مراحل پایانی آن طی می‌شود و بهره برداری از آن در دهه فجر آغاز می‌شود.

دهقانی‌زاده یکی از اساسی‌ترین مشکلات در بخش مرکزی شهرستان مهریز و اکثر روستاهای تابعه به خصوص میانکوه و منشاد را کم‌آبی ذکر کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد آب شرب این مناطق به خاطر فرسودگی شبکه هدر می‌رود .

وی با تبیین اهمیت توسعه صنعت گردشگری در مناطق  روستایی ادامه داد: تاکنون بوم‌گردی‌های متعددی با همکاری دولت و مشارکت بخش‌خصوصی با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شده است.

بازدید از طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه سفر خبرنگاران به بخش مرکزی مهریز بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا