به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در سفر به شهرستان بافق به اتفاق فرماندار بافق، مدیر آبفای شهرستان و جمعی از معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی از پروژه های آب و فاضلاب شهرستان بافق بازدید کردند.

فرماندار بافق در حاشیه ی این بازدید با اشاره به تعداد پروژه های آب و فاضلاب شهرستان بافق گفت: در حال حاضر در شهرستان بافق پرورژه هایی از قبیل اجرای طرح فاضلاب شهری، احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی آب شرب، نصب دستگاه آب شیرین شهرستان، خط انتقال آب آشامیدنی به مجتمع شیطور و احداث مخزن آب مجتمع قطرم از جمله این پروژه ها می باشد.

"سید مهدی طلائی مقدم" افزود: این پروژه ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 2092 میلیارد ریال تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر پروژه فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن در این بازدید با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری و نصب انشعابات در شهرستان بافق گفت: این پروژه تا کنون بیش از 145 کیلومتر لوله گذاری شده است که شامل 123 کیلومتر شبکه شهری، 6 کیلومتر خط انتقال از بلوار کشاورز تا تصفیه خانه و 16 کیلومتر از تصفیه خانه تا معدن سنگ آهن می باشد.

نادر محمدباقری افزود: تا پایان سال جاری در حدود 6 هزار سیفون انشعابات فاضلاب برای شهروندانی که انشعاب خریداری نموده اند نصب و به شبکه فاضلاب شهری متصل می شوند.

وی همچنین از پیشرفت 97 درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهری بافق خبر داد و بیان داشت: این پروژه که برای جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر طراحی شده است هم اکنون در مرحله ی محوطه سازی و تست خشک و رفع نواقص است.

به گفته مدیر پروژه فاضلاب شهری شرکت سنگ آهن این پروژه بزرگ تا کنون بیش از 1850 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت سنگ آهن هزینه شده و برای اتمام کار به 1420 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرآبفای بافق به عملیات ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی شهرستان بافق با پیشرفت 55 درصدی آن اشاره کرد و گفت: این مخزن با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل تامین اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی تامین شده که با احداث آن مجموع مخازن ذخیره آب شهر بافق به 45 هزار مترمکعب افزایش میابد.

جواد فلاح افزود: همزمان با ساخت این مخزن یک باب آب شیرین کن با ظرفیت دو هزار مترمکعب در شبانه روز و اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار در حال ساخت می باشد که با بهره برداری از این آب شیرین کن کیفیت آب شهر بسیار بهبود می یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب بافق با اشاره به پروژه های روستایی در حال انجام گفت: مخزن آب مجتمع قطرم با پیشرفت 95 درصدی و اعتبار 66 میلیارد ریال و همچنین خط انتقال آب آشامیدنی به مجتمع روستایی شیطور به طول 13 کیلومتر و اعتبار 35 میلیارد ریال در حال انجام می باشد که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا