امام جمعه یزد گفت: پایداری و مقاومت در مسیر حق، دستور قرآن و اسلام و امام و رهبری است و همه ما تابع کلام الله هستیم و باید در این مسیر بکوشیم.

یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع قوی شدن تاکید دارند، اظهار داشت: انسان مؤمن و مسلمان و حکومت اسلامی باید قوی باشد تا دشمن‌ها به آن طمع نکنند و این مهم، توصیه قرآن کریم و کلام خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم توصیه کرده که مسلمانان در برابر دشمن آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: مسلمانان باید همواره در برابر دشمن قدرت و توان نظامی، علمی، اجتماعی و حتی صنعتی داشته باشند و بدانید که در کشور ما همه این توانایی‌ها و استعدادها وجود دارد و اگر غیر از این بود، خداوند متعال در قرآن به ما در این زمینه توصیه نمی‌فرمود.

ناصری بیان کرد: خداوند متعال فرموده که اگر بخواهیم، می‌توانیم با کسب علم و قدرت حتی به اقطار آسمان‌ها برویم اما باید قدرت تفکر و تعقل را در خود تقویت کنیم.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: کفار و مستکبران، قدرت و توانمندی مسلمانان را دوست ندارند و به همین دلیل است که نمی‌خواهند آیات خدا را بشنویم و روی آن تفکر و تدبر کنیم و به همین دلیل است که از ۱۰۰ سال پیش، تدین و تفکر را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه نمی‌خواهد جوانان ما قدرتمند و دارای قدرت تفکر و تعقل باشند، تصریح کرد: آنها طالب افرادی سطحی‌نگر، بی‌مایه و ضعیف هستند تا بتوانند بر این افراد مسلط باشند در حالی که خدا، قرآن، اسلام، امام و رهبری همه بر قوی شدن ما تاکید دارند.

ناصری ادامه داد: باید در نظام اسلامی خود به عنوان یک نظام الهی، اسلام واقعی و ناب محمدی (ص)، راه حرکت به سمت جلو را برای مؤمنان باز کنیم و زنجیرهای استعمار و استکبار را بشکنیم و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم و بدانیم اینها همه وسیله‌ای برای آماده کردن زمینه رشد و تقویت مسلمین در مقابل دشمن است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه کسی مخالف رابطه با سایر کشورها نیست بلکه مخالفت با پذیرش سلطه دیگران است، افزود: مسلمانان باید رشد علمی و دینی داشته باشند تا محتاج سایرین و اسیر دست سلطه‌گران نباشند.

وی تاکید کرد: ما باید فقط زیر سلطه خدا باشیم نه نظام سلطه در حالی که سلطه‌گران می‌خواهند با تحریم، دشمنی، دروغ، تفرقه‌افکنی و کشتار مسلمانان، کاری کنند که مسلمین هرگز قدرت نگیرند زیرا احساس خطر می‌کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه غربی‌ها دشمنان ما هستند اما متأسفانه عده بسیاری این موضوع را درک نمی‌کنند، افزود: انگلستان ۳۰۰ سال در کشور ما خیانت کرد و هر چه داشتیم برد تا زمانی که امام آمد و مردم ایستادگی کردند و امروز نیز باید این رشته و زنجیره را تکمیل کنیم.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: دشمن کم کم در حال مأیوس شدن است اما هنوز هم می‌خواهد ما را مکلف به انجام برخی کارها کند و برای ما باید و نباید می‌کند در حالی که ایران خودش قانون، قرآن، مردم و رهبر دارد و بر اساس آن پیش می‌رود.

وی افزود: شکی نیست که دشمن کمکی به ما نمی‌کند بنابراین باید خودمان پیش بریم و به نقطه‌ای برسیم که دشمن در همه زمینه‌ها مأیوس شود مثل اتفاقی که در حوزه نظامی افتاده و دشمن دیگر در این زمینه مأیوس شده است.

ناصری با اشاره به مانور نظامی که اخیراً برگزار شد، تصریح کرد: بعضی نادان‌ها می‌گویند این مانورها به درد نمی‌خورد در حالی که این مانورها به مردم و دوستان ما احساس امنیت می‌دهد و حساب کار دست دشمن می‌آید و آنها را مجبور می‌کند که از این پس حساب شده حرف بزنند و بدانند که ایران برای خودش عظمت و شخصیت دارد.

وی ادامه داد: ایران دارد خودش را قوی می‌کند و سر جنگ با کسی ندارد اما دست از استقلال خودش بر نمی‌دارد، ما فقط در حال تقویت قوای نظامی خود هستیم و کاری به کسی نداریم بلکه دیگران هستند که کشور ما را غارت می‌کنند، پول‌های ما را می‌دزدند، سلاح‌های ما را تحویل نمی‌دهند و هزاران حرکت علیه ما انجام می‌دهند.

ناصری عنوان کرد: دانشجویان، دانش آموزان، طلاب، علما، صنایع، اصناف و دولت باید تلاش کنند که به نقطه اوج برسند تا در همه زمینه‌ها کامل شویم و ایران جایگاه خود را به عنوان قدرت اسلامی و نظام پایداری که حرکت راهبردی دارد و می‌خواهد اسطوره شود، پیدا کند و به نقطه اوج برسد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مقاومت کنند، تصریح کرد: پایداری و مقاومت در مسیر حق، دستور قرآن و اسلام و امام و رهبری است و همه ما تابع کلام الله هستیم و باید در این مسیر بکوشیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فرا رسیدن ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بیان کرد: چهارم بهمن سالروز بسته شدن فرودگاه مهرآباد است و اتفاقات مهمی که در این ماه افتاد و مقاومتی که امام راحل کردند را به تدریج برای مردم تا سالروز پیروزی انقلاب، تبیین می‌کنیم.

ناصری با اشاره به مقاومت امام خمینی (ره) عنوان کرد: تدبیر و مقاومت امام راحل، مثال زدنی بود و این مقاومت به حدی بود که در نهایت ناچار شدند فرودگاه را برای حضور ایشان در ایران باز کنند و امروز الگوی ما در مقاومت باید امام راحل باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا