رئیس کمیته امداد نیر گفت: در 9 ماهه سال جاری 142 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

یزدفردا: رئیس کمیته امداد نیر گفت: در 9 ماهه سال جاری 142 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد باقری، با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی برای پایدارسازی و افزایش مهارت شغلی مددجویان تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: در 9 ماهه سال جاری 142 مددجوی تحت حمایت این نهاد از برنامه‌های آموزش شغلی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی برای مددجویان شهر نیر و دهستان‌های اطراف برگزار شد.

رئیس کمیته امداد نیر افزود: دوره‌های آموزشی موردنظر با رعایت توصیه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و چهره به چهره برگزار شد و نکات لازم درزمینهٔ و راه‌های رعایت بهداشت فردی و محیطی در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین بهداشت و نحوه پرورش گوسفند داشتی و چگونگی مبارزه با بیماری‌های دام و واکسیناسیون دام به مجریان طرح‌های اشتغال آموزش داده شد وجهت توسعه طرح پرورش گوسفند اصلاح نژاد شده استفاده از نژادهای پر تولید و بازدید از مرکز پرورش گوسفند افشاری وابسته به شرکت افشار ژن یزد صورت گرفت.

وی افزود: اساتید و کارشناسان مجرب از مراکز بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای دوره‌های آموزشی، کمیته امداد نیر را همراهی و توصیه‌های بهداشتی کاربردی را با توجه به وضعیت و شرایط منطقه به مخاطبان ارائه کردند.

باقری تصریح کرد: با عنایت به اهمیت توسعه اشتغال پایدار در قالب مشاغل خانگی زودبازده ویژه مددجویان تحت حمایت با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

وی یادآور شد: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است.

رئیس کمیته امداد نیر بیان کرد: طی 9 ماهه امسال 64 مورد تسهیلات اشتغال به مبلغ دو میلیارد و 132 میلیون تومان از محل منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا