سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد با اشاره به جایگاه نقش ارزیابی عملکرد کارکنان در مدیریت منابع انسانی گفت: مدل بومی ارزشیابی عملکرد کارکنان شهرداری یزد با همکاری مشاور و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی طراحی گردید.

یزدفردا: مجید بیکی در جلسه ارزیابی شیوه نامه عملکرد کارکنان شهرداری یزد که با حضور مدیر تحول اداری و نوسازی و کارشناسان این حوزه برگزار گردید، با اشاره به دغددغه نبود مکانیسم مناسب کارسنجی و ارزیابی عملکرد کارکنان، گفت: در این حوزه ارزیابی عملکرد کارکنان برای ما بسیار مهم می باشد و باید بر اساس پارامتر های مختلف، سنجیده و امتیاز دهی شوند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد افزود: با شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان، نظام خاصی در پرداخت پاداش ها به کارکنان حاکم خواهد شد و در کارکنان انگیزه ایجاد خواهد شد تا نسبت به وظیفه محوله برنامه ریزی داشته باشند که در این شیوه نامه نیاز است شرح وظابف کارکنان به صورت جزئی ارائه شود و دغدغه ها در این زمینه رفع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان، گام بلندی در شناسایی کارکنان شایسته شهرداری و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات عادلانه در خصوص نظام انگیزشی، ارتقاء شغلی و توانمدسازی کارکنان برداشته خواهد شد.

لازم به ذکر است برای اولین بار شیوه­نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری در معاونت برنامه­ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد تدوین شده و قرار است این شیوه نامه بصورت پایلوت، برای برخی از واحد­های مناطق شهرداری اجرایی گردد.

طبقه بندی شغلی جهت استقرار نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در این شیوه نامه شامل مدیران ارشد، مدیران میانی، روسای ادارات، مسئولین امور، کارشناسان و کارمندان می باشد که مقرر است در گام اول و قبل از هر اقدام اجرایی، مدیریت نوسازی و تحول اداری نسبت به برگزاری جلسات آگاهی بخشی درخصوص اهمیت مدیریت عملکرد، مشارکت عمومی و فرایند اجرایی با حضور مدیران ارشد اقدام و سپس مطابق با شیوه نامه ضمن آموزش­های لازم به سطوح عملیاتی مکانییسم مدیریت عملکرد کارکنان جاری و ساری گردد.

رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمت، ایجاد انگیزه و افزایش رضایت شغلی کارکنان ،ایجاد بستر جاری سازی اهداف و جهت گیری های استراتژیک شهرداری ، افزایش بهره وری، تمرکز بر رشد و توسعه کارکنان و مدیران از معمترین اهداف شیوه نامه عملکرد ارزیابی کارکنان می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا