گردهمایی طلاب استان یزد به صورت هفتگی به صورت مجازی برگزار می شود.

یزدفردا: « آیت الله محمدرضا ناصری»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، این هفته در گردهمایی مجازی طلاب و روحانیون استان یزد با اشاره به اهمیت استغفار بر اساس آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: اکثر آیات قرآن، انبیای الهی را به استغفار توجه داده و بر اساس قرآن، خداوند امتی را که استغفار می‌کند، عذاب نمی کند.

وی عنوان کرد: استغفار باعث رزق و روزی، توجه خدا، حل مشکلات و رفع بلا می شود و روزی ۷۰ با استغفار، قلب خدا را متوجه خدا می کند.

ناصری ادامه داد: ما همواره به استغفار نیاز داریم اما اکنون در شرایطی که بلای کرونا بر کشور سایه افکنده، باید با فراگیر کردن استغفار و توکل و توسل، به ریشه کنی این بیماری امیدوار باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه استغفار باید در جامعه فراگیر شود و نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود، عنوان کرد: کشور ما به واسطه دشمنی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همواره در معرض بلا و آسیب است و امیدواریم با فراگیر شدن استغفار، خداوند متعال بلای دشمن را از سر مردم ایران رفع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط ویژه کرونا و متوقف شدن فعالیت ائمه جماعات در مساجد و عدم برگزاری نماز جماعت اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد اجازه ندهند این شرایط بین آنها و مردم فاصله ایجاد کند.

ناصری عنوان کرد: لازم است در کنار بحث مواسات که اکنون در محلات یزد به صورت مسجدمحور برگزار می شو، ارتباط روحانیون با مردم محله به ویژه جوانان حفظ شود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جلسات کم جمعیت و با رعایت فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اکنون از این خلأ به نفع خود استفاده می کنند و مدام در حال شبهه افکنی هستند، افزود: روحانیون باید با روشنگری و تبیین اهداف انقلاب، آرمان‌های امام و شهدا و بیان دسیسه‌های دشمنان این شبهه‌ها را پاسخ دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا