معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد و معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری یزد از طرح مناسب سازی شهری در برج ساعت و خیابان مسجد جامع یزد بازدید کردند.

حجت فلاح معاون شهرسازی و معماری و محمدعلی سلمانی ندوشن معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری یزد به همراه رئیس ستاد مناسب سازی شهری و مشاور و پیمانکار طرح هفت خوان، از محل اجرای طرح بازدید کردند.
فلاح در این بازدید اظهار داشت: تصمیم‌های خوبی در راستای مناسب سازی مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد گرفته شده و در چهارراه برج ساعت و خیابان مسجد نیز طرح در راستای نگاه کلانی که به این مسیر وجود دارد، اجرایی می شود.
وی با اشاره به بررسی جزئیات طرح عنوان کرد: برخی اصلاحات جزئی در مرحله اجرا نیاز است که امیدواریم با رفع آن، به سرعت اجرایی شود.
فلاح یادآور شد: با اجرای این طرح، یکی از پرترددترین مسیرهای گردشگری یزد برای عابران پیاده به ویژه معلولان، دسترس پذیر خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد: امیدواریم طرح‌های تدوین شده به سرعت به تایید حوزه ترافیک و شهرسازی برسد و با اصلاح جزئیات مدنظر، شاهد اجرای آن از 12 آذرماه باشیم.
معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری یزد نیز در این بازدید با اشاره به اصلاحاتی که قرار است در مسیر هفت خوان انجام شود، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با میراث فرهنگی و پلیس راهور، قرار شد درهای شیشه ای برج ساعت حذف شود و مانند گذشته، این برج دارای ورودی باز شود.
محمدعلی سلمانی ندوشن از شست‌وشوی نما و نورپردازی برج ساعت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر مناسب سازی، زیباسازی نمادهای شهری نیز مدنظر شهرداری است.
گفتنی است؛ پروژه هفت‌خوان از مجموعه اقدامات کمیته مناسب‌سازی است که به زودی از آن رونمایی می شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا