امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: شبکه بهداشت قرنطینه بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده را با جدیت در دستور کار قرار دهند ضمن اینکه کمک‌رسانی به این افراد فراموش نشود.

یزدفردا: آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در پیام جمعه خود یکی از اصول مهم و اساسی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را به کارگیری و فعال سازی تمام ظرفیت های کشور دانست و اظهار داشت: فقط نمی توان با  تکیه بر توانمندی‌های دولت در این زمینه موثر واقع شد و برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه، باید موضوع مردمی سازی مورد توجه قرار گیرد زیرا برای مقابله با ویروس کرونا به حضور پر رنگ داوطلبان بسیجی و جهادی در صحنه و خود مردم برای قطع این زنجیره نیاز است.

وی عنوان کرد: اولویت امروز جامعه ما سلامت است و گرچه اقتصاد، امنیت و ... هم باید محور کار باشد اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، اولویت سلامت را باید بیش از سایر امور مورد توجه قرار دهیم.

مدرسی ادامه داد: اقتصاد، امنیت، پیشرفت و حتی فرهنگ مترتب بر سلامت هستند و اگر اعمال سختگیرانه ای بر مردم و امور جاری در اجتماع در رابطه با ضوابط اجتماعی و مبارزه با کرونا صورت می گیرد این  اقدامات باید همراه با اقناع افکار عمومی باشد و افکار عمومی را با این جریان و  تصمیم گیران در این عرصه همراه سازد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: اگر اقناع عمومی صورت نگیرد این حرکت های سخت گیرانه جواب نخواهد داد و مشکل آفرین می شود و از دیگر کارهایی که باید صورت گیرد، آموزش های عمومی است که باید به صورت چهره به چهره، رسانه ای و بسیجی در محلات صورت گیرد.

وی ادامه داد: بیشتر باید کسانی که در مرکز بهداشت هستند احساس مسئولیت کنند و مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی از مدافعان سلامت حمایت کنند و این زمینه، حمایت مردمی نیز نیاز به تقویت دارد و باید بیشترین همکاری‌ها در امور بهداشتی و درمانی صورت گیرد از باب اینکه مدافعان سلامت در خط مقدم هستند و تا به حال هم مردم ما تا آنجا که توجیه شدند، همراهی داشتند و حمایت کردند.

مدرسی یادآور شد: در کنار این جریانات نهضت تعاون، احسان و فرهنگ سازی در این زمینه تقویت شود و از بسیج، سپاه، نهاد کمیته امداد که به عنوان نهادهای حاکمیتی در زمینه فرهنگ سازی و جهت‌دهی مناسب حمایت‌های مردمی اقدامات مناسب و ارزشمندی را شکل داده‌اند، تشکر می کنیم و شکرگذار حضرت حق هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد از مردم  خوب یزد به ویژه اصناف، بازاریان، متمکنین که انصافا در هر عرصه ای آنچه را که در توان داشتند بی دریغ در اختیار مردم قرار دادند، تشکر می کنیم و بدانند که اجر این اقدامات خداپسندانه در درگاه الهی محفوظ است.

وی تاکید کرد: در راس همه امور نیز باید استغفار و دعا مورد توجه قرار گیرد و این نگاه معنوی ارزشمند در تمام بخش‌های جامعه فرهنگ سازی شود و به شکل اقدامی عمومی جریان یابد تا همگان از برکات استغفار و توسل به درگاه الهی به ویژه برای تقویت روحیه معنوی و عنایت ویژه پروردگار در غلبه بر کرونا در کنار رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی بهره‌مند شوند.

مدرسی تصریح کرد: مساجد، کانون عملیات‌ها در برنامه‌های مختلف مقابله با کرونا  تلقی شود و محیط عملیات‌ها نیز محله محور باشد و به نظر می رسد تست های تشخیص کرونا نیز  باید گسترده‌تر صورت گیرد و برای تست‌های مثبت نیز باید قرنطینه خانگی به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر نیز از طریق محله محور و پایگاه های بسیج با محوریت مساجد اگر خانواده هایی به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا نیازمند حمایت معیشتی هستند در اولویت کمک رسانی و حمایت قرار گیرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا