رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی یزد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی جامعه هدف برای نخستین بار ویژه برنامه‌های بزرگداشت سازمان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با استفاد از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه‌های گروهی استان آغاز شد.

یزدفردا: سرهنگ محمد اسلامی عصر پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج‌ دانش‌آموزی( هشتم الی ۱۴ آبان)افزود: تهیه و انتشار محتواهای فرهنگی، هنری، بصیرتی و معرفتی در خصوص شهدای دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اهم برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی و معرفی شهیدان و دانش‌آموزان برتر و فعال عضو در شهرستان‌ها، برگزاری یادمان شهیدان در فضای مجازی و تهیه و پخش کلیپ  در خصوص نقش آینده‌سازان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در این هفته پیش‌بینی شده است.

این مسوول  غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهیدان دانش‌آموز با تعداد محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تقدیم شاخه های گل به خانواده شهدای دانش‌آموز با حضور در در منزل آنها و برگزاری جلسه‌های فرهنگی و گفتمان‌سازی انقلاب در فضای مجازی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

اسلامی از عضویت حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مدارس در بسیج دانش‌آموزی استان خبر داد که سالانه بر اساس ماموریت‌ها با این نهاد همکاری دارند.

به گفته وی یزد حدود ۹۰۰ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده و هم‌اکنون حدود ۲۷۰ هزار آن در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی استان تحصیل می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا