فرماندار بافق گفت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، نقاهتگاه بیماران کرونایی تا چند روز آینده در بافق راه اندازی می‌شود.

یزدفردا: ،سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، وضعیت شهرستان بحرانی است و اوضاع مناسبی نداریم.

او افزود: نظارت‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری کرونا در این شهرستان تشدید شده  و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

سید مهدی طلایی مقدم، اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد بگیر و ببند نداریم، اما به خاطر سلامتی شهروندان اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی است و در صورت تخلف از این مصوبات باید پاسخگو باشیم.

طلایی مقدم تصریح کرد: به همین منظور همکاری مردم و همه‌ دستگاه‌ها و نهاد‌ها ضروری است و تاکنون نیز  اغلب مردم تابع شیوه نامه‌های بهداشتی بوده اند، اما برخی رعایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش آمار و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان بافق، برای پشگیری از انتقال این بیماری از افرادی که تست آن‌ها مثبت شده ، نقاهتگاه بیماران کرونایی تا چند روز آینده در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

فرماندار بافق افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی شهرستان، این نقاهتگاه محل قرنطینه بیمارانی است که تست آن‌ها مثبت شده  و سرپایی مداوا می‌شوند.

مسعود دانشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق نیز در این نشست گفت: موج دوم کرونا در بافق به طرز وحشتناکی در حال افزایش است و تا کنون در این موج بیش از ۲۷۰ مورد مثبت کرونا داشته ایم.

او افزود: از این تعداد حدود ۷۰ مورد بستری و بقیه سرپایی مداوا شده اند.

دانشی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۱ بیمار کرونایی در بخش معمولی و هفت مورد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان بافق تصریح کرد: در صورت ادامه این افزایش با مشکلاتی نظیر کمبود تخت و خستگی کادر درمان مواجه می شویم و از سوی دیگر  با توجه به افزایش بستری‌ها در مرکز استان، امکان اعزام نیز وجود ندارد.

دانشی گفت: با توجه به الگوی ابتلای خانوادگی به این ویروس در موج دوم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و زدن ماسک ضروری است.

او افزود: دهستان‌های سبزدشت و کوشک نیز منطقه پرخطر اعلام شده اند و با توجه به جمعیت سالمند کنترل ترددها در این منطقه باید افزایش یابد.

تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر اصناف و بازاریان، ادامه تعطیلی مراسم‌ها، گرامیداشت مناسبت‌ها، اماکن گردشگری، نظارت بیشتر بر فعالیت کارگری در کارخانجات و معادن، برخورد با متخلفان و پلمب واحد‌های متخلف و ... از مواردی بود که در ستاد کرونا شهرستان بافق مصوب شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا