رئیس اداره اوقاف شهرستان یزد با اشاره به وجود ۳۷۰ موقوفه قرآنی در این شهرستان گفت: شهرستان یزد به لحاظ تعداد موقوفات قرآنی در سطح کشور رتبه سوم را دارد.

یزدفردا: محمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با اشاره به وجود ۳۷۰ موقوفه قرآنی در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان یزد به لحاظ تعداد موقوفات قرآنی در سطح کشور رتبه سوم را دارد.

وی درآمدزا نبودن موقوفات را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: مشکلی که اکنون وجود دارد اینکه اکثر رقبات به بهره‌برداری نرسیده و درآمد زیادی ندارند، لذا اگر این موقوفات به کمک مردم و خیران به درآمد برسد، مشکلات به لحاظ مالی و فضای قرآنی که هم در سطح شهرستان و هم استان وجود دارد، با کمک این موقوفات رفع خواهد شد .

کاظمی با اشاره به نقش وقف مشارکتی در ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: یک مورد وقف مشارکتی قرآنی اواخر سال گذشته با تشکیل هیئت امنا متشکل از اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزد و خیران قرآنی استان و با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این شهرستان آغاز شده و در حال اخذ مجوزهای لازم از شهرداری است که امیدواریم هر چه زودتر اخذ و به بهره‌برداری برسد زیرا که با سرمایه‌گذاری بر روی این موقوفه نیازهای قرآنی شهرستان و حتی استان رفع خواهد شد.

رئیس اوقاف شهرستان یزد با اشاره به شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا و تاثیر بر اقشار مختلف گفت: با شیوع این ویروس و تاثیری که بر اقشار مختلف بویژه جامعه قرآنی گذاشت، این اداره درصدد حمایت از این جامعه برآمد که در قالب بن کارت، کارت تلاوت، بسته‌های معیشتی و ... به این جامعه خدماتی ارائه داده و خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مجازی حفظ قرآن بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا به صورت جد در حال ارائه خدمت به مردم است به نحوی که مردم دارالعباده به صورت تلفنی می‌توانند حافظ قرآن کریم شوند.

کاظمی با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در این شهرستان گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد و برگزیدگان به مرحله استانی و اکنون در مرحله کشوری در حال رقابت با متسابقان استان‌ها هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا