رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در کمیته نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی منصوب شد.

یزدفردا: باتوجه به بند 19،از مصوبات صورتجلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی به شماره 42858 مبنی بر تشکیل کمیته نوآوری و اقتصاد دانش بنیان با حکم رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد آقایان اسمعیل زاده رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، حاجی حسینی معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی، سلیم معاون تولیدات دامی، ملانوری معاون تولیدات گیاهی، شطرنجی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، چیت فروش رییس اداره آمار و فن آوری اطلاعات، مهدوی رییس اتاق رشد کشاورزی و رمضان اسپرس، مدیربرنامه و بودجه بعنوان اعضای کمیته نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی منصوب گردیدند.

چندی پیش معاون علمی وفناوری رئیس جمهور از سرعت رشد صنایع دانش بنیان در استان یزد خبرداد و گفت:یزد سرعت بسیار بالایی در رشد صنایع دانش بنیان دارد و در یزد تحول سریع‌تر اتفاق می‌افتد چون  پتانسیل خوبی در اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

همچنین استاندار یزد در همین راستا، یزد را الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور اعلام کرد و از جمله کارهای اجرایی آن مجموعه دانست. محمدعلی طالبی با اشاره به نگاه بسیار مثبت رئیس جمهور به استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و تاکید وی بر لزوم توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان افزود: از هر ظرفیت جدیدی که بتواند به صنایع دانش بنیان کمک کند و منطبق بر اولویت‌های استان باشد حمایت می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در جلسه با خبرنگاران، با بیان این‌که در حال حاضر ۹۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعالیت می‌کنند ، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار یزد برای توسعه بیش از پیش است.

اکرم فداکار با بیان این‌که در حال حاضر اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار برای توسعه استان یزد است، گفته بود: طرح یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان محور فعالیت و برنامه‌ریزی مدیریت ارشد استان در این حوزه است.

وی با بیان این ‌که ردپای اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از استراتژی‌های جدی توسعه در استان وجود دارد، گفت: گفتمان‌سازی این مهم در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین دستاوردهای مدیریت استان یزد در راستای توسعه همه جانبه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا