نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از آفت‌های مهمی که امروز مسئولان کشور ما به آن دچار شده اند، سستی رأی و عدم جدیت در پیگیری برنامه‌ها و اجرای طرح‌هاست.

یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان یزد به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن تقدیر از تمام تلاش‌های نیروی انتظامی اظهار داشت: ضروری است برای پیشرفت جامعه سه خصلت مورد تاکید امام صادق (ع) را داشته باشیم و نیروی انتظامی نیز این سه ویژگی بسیار مهم را در تمام امور مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) افزود: سه چیز آدمی را از رسیدن به کمال باز می‌دارد؛ کم همتی، ناپختگی و سستی رأی بنابراین برای رسیدن به کمال باید همت بلند و اراده قوی و برای رفع مشکلات، راهکار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی کشور ما، همت بلند را از نیروها گرفته است، افزود: انگلیسی‌ها با سیستم آموزشی که وارد کشور کردند، قدرت تفکر و خلاقیت را از ما گرفتند و این امر سبب شد تا در برخی صنایع شاهد باشیم که نیرویی ۳۰ سال با یک دستگاه کار کند، اما همت نکند و خلاقیت به خرج ندهد تا نحوه عملکرد این دستگاه را آموزش ببیند یا بتواند قطعات آن را بسازد.

ناصری ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی کشور ما امروز، ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی است و اگر راهکار نداشته باشیم، نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت همچنانکه امروز به جای راهکار پیدا کردن، اجناس را گران می‌کنند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است اما برخی مسئولان راهکار و درمان درد را از کشورهایی می‌خواهند که خودشان این مشکلات را برای ما ایجاد کرده‌اند در حالی که درمان این دردها در داخل کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز چشم تمام آزادی خواهان جهان به انقلاب اسلامی است، گفت: ما همه سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر بتوانیم با حرکت جهادی و انقلابی این مشکل را نیز حل کنیم، دیگر دشمن ناچار می‌شود ما را رها کند.

ناصری تاکید کرد: این عقلانیت نیست که خود را دست دشمن بسپاریم و به دشمن مجال دهیم که اهداف خود را در کشور ما پیاده کند و میدان را خالی کردن، عقلانیت نیست و این به معنای ترس و فرار است و عقلانیت یعنی اندیشیدن راهکار درست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن تبلیغات می‌کند و خود را بزرگ جلوه می‌دهد تا از آن بترسیم اما نباید ترسید و میدان را خالی کرد بلکه باید با راهکار درست و اتخاذ تدابیر اساسی، از مشکلات عبور کنیم.

وی، سستی رأی را یک آفت دانست و گفت: این آفت اکنون گریبانگیر مسئولان شده زیرا نمی‌توانند با قطعیت تصمیم بگیرند و آن را اجرا کنند.

ناصری عنوان کرد: اینکه دستوراتی از مقام‌های بالا صادر می‌شود اما در رده‌های پایین‌تر متوقف می‌شود، نشان از سستی رأی دارد زیرا برای اداره کشور باید تصمیم را با جدیت پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: امروز مسئولان ما باید با جدیت تصمیم بگیرند که گرانی را برطرف کنند، مشکلات صنعت به ویژه قطعه سازی را رفع کنند و بسیاری تصمیم‌های جدی دیگر بگیرند و با جدیت نیز آن را اجرا کنند.

ناصری تاکید کرد: اگر استقامت کنیم، به طور قطع خداوند متعال نیز به ما کمک خواهد کرد و در ادامه مسیر، مشکلات کمتری نیز خواهیم داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا