رئیس کل دادگستری استان با حضور سرزده در زندان شهرستان خاتم و بررسی پرونده های تعدادی از محکومین با ارشاد قضائی زمینه آزادی 10 زندانی را فراهم کرد.

یزدفردا: غلامعلی دهشیری در سفر از پیش اعلام نشده به شهرستان خاتم در بازداشتگاه این شهرستان نیز حاضر شد و ضمن استماع اظهارات مددجویان و گزارش مدیر بازداشتگاه شهرستان در جمع زندانیان حاضر و با تعدادی از زندانیان گفتگو کرد.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مدیریت در حوزه های مختلف به ویژه رعایت نکات و اصول بهداشتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی برای زندانیان و تاسیس اتاق ویدئو کنفرانس در زندان بمنظور برگزاری دادرسی الکترونیک در راستای سلامت زندانیان تاکید کرد.

دهشیری در ادامه با بررسی تعدادی از پرونده های زندانیان دستور تسریع در تبدیل و تخفیف برخی قرار های تامین کیفری، ایجاد زمینه لازم جهت آزادی 10 زندانی را از طریق اهتمام در صدور قرار قبولی کفالت ، تبدیل وثیقه به کفالت و تسریع در صدور حکم و استفاده از مجازات جایگزین های حبس و تاسیسات ارفاقی همچنین تعیین تکلیف اقامت غیر مجاز برخی اتباع را صادر کرد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد بستر لازم جهت بازگشت زندانیان آزاد شده به جامعه و خانواده تاکید کرد و گفت: باید با پیشگیری از وقوع جرم و خشکاندن کانون ارتکاب جرم ورودی زندان ها را کاهش داد.

دهشیری با اشاره به اجرای پویش هر هیئت آزادی یک زندانی دراستان که تا پایان صفر ادامه دارد اظهار داشت: در قالب این طرح با کمک‌های مردمی و هئیت‌های عزاداری شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: خیران و بانیان خیری که زمینه آزادی زندانیان را فراهم می کنند در جهت امنیت، سلامت جامعه و خانواده‌های آنان قدم بر می دارند که قطعا در نزد خداوند متعال از اجری عظیم برخودار خواهند بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا