رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در نیمه اول سال جاری، ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد صنفی و غیرصنفی استان در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی خدماتی و خدمات فنی مورد بازرسی قرار گرفت.

یزدفردا: محمدرضا علمدار یزدی افزود:  در این  بازرسی سه هزار و ۷۶۵ مورد تخلف کشف شد که در قالب سه هزار و ۳۰۱ فقره پرونده به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی  ارسال شد.

وی تخلفات یاد شده را  احتکار، گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ، عرضه خارج از شبکه بیان کرد و افزود: در این مدت سه هزار و ۱۰۸ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ دریافت شد. 

علمدار ادامه داد: بیشترین تماس های تلفنی صورت گرفته در زمینه گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت ، مرغ ، شیر ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم خانگی ، آهن الات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی بعنوان شکایات مردمی ثبت و برای رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال شده است.

وی اظهار داشت : از اولویت های مهم در رصد و پایش بازار و اجرای طرح های نظارتی ، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی  است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

 سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی گزارشات شهروندان در خصوص تخلفات اصناف را پیگیری می کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا