مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تاکنون ۶ هزار جلد کتاب در مورد مسایل مرتبط به هشت سال دفاع مقدس تهیه و در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان گذاشته شد که شامل خاطره رزمندگان و پیشکسوتان ، زندگی‌ نامه و وصیت‌نامه شهیدان و عملیات‌های مختلف نظامی است.

یزدفردا: سرهنگ منصور زارع با اشاره به اینکه مطالعه کتاب‌ها با استقبال اقشار مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه شده است ادامه داد: تهیه کتاب در این مورد و توزیع بین مراکز علمی، فرهنگی و کتابخانه‌ها ادامه دارد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این اداره‌کل امسال فعال‌سازی حوزه نشر در بخش دفاع مقدس است امیدواریم با حمایت و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی به وظیفه خود و انتقال فرهنگ شهادت در جامعه اقدام کنیم .

زارع، همکاری سایر دستگاه‌های مسوول در تهیه و توزیع کتاب‌های دفاع مقدس را اساسی ذکر کرد و حمایت مادی و معنوی بیشتر مراکز آموزشی، فرهنگی و دانشگاهی را در راستای انتقال مفاهیم ارزشی آن دوران خواستار شد.

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ عنوان کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد چاپ شده است .

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند که از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شیهد شدند و بقیه در جبهه های نبرد به فیض شهادت نایل آمدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا