شورای اداری شهرستان میبد با حضور امام‌جمعه، نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران دستگاه‌ها درمصلی آیت‌الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، آیت‌الله اعرافی در این نشست با گرامی داشت دفاع مقدس، دفاع مقدس را فصل درخشان در تاریخ ایران و اسلام خواند و گفت: ملت ایران توانست در جنگ نابرابر بعد از چند قرن، برای اولین بار از هویت و تمامیت ارضی خود در برابر هجوم دشمن صیانت کند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ما در چند قرن قبل تا عصر دفاع مقدس بارها کشورمان در هجوم بیگانگان به دلیل ضعف و سستی حاکمان تجزیه‌شده بود افزود: دربعد اسلامی هم ما بعد از عاشورا جنگی که این‌همه ارزش‌های الهی، ایثار، عظمت، شکوه و ارزش‌های بزرگ الهی و انسانی در آن متجلی شود نداشتیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دفاع مقدس که نمودی از عاشورای سالار شهیدان بود؛ افسانه‌ها و اسطوره‌های خیالی و تاریخی را جلوی چشم ما متجلی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه ما با دفاع مقدس ارزش‌های الهی و انقلاب را در جهان گستراندیم گفت: دفاع مقدس نقشه عالم را تغییر داد و انقلاب را در جهان گسترش داد و به همه مظلومان عالم در برابر غداران و ستم‌پیشگان عالم جرئت بخشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شور و گوهر حماسی را ذات ملت ایران دانست که در دفاع مقدس جلوه‌های بی‌نظیری را خلق کرد و بعد از امام راحل، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان سهامدار انقلاب شدند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز وظیفه همه ماست که پیام و رسالت و روح و شجاعت و ایثار ازخودگذشتگی که در دفاع مقدس تجلی کرد به نسل امروز منتقل کنیم.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه روح دفاع مقدس، کاروتلاش و بن‌بست شکنی است افزود: همه مسئولین ادارات باید میراث ارزش‌های متعالی و ایثار را باروح جهادی و انقلابی در مسیر برداشتن مشکلات از دوش مردم و فراهم کردن زمینه‌های اخلاق، فرهنگ، معنویت، آسایش و آزادگی به‌کارگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تأکید بر تحقق اولویت‌های سال 99 در فرصت باقیمانده از سال گفت: چه طرح‌های جاری و متعارف چه اولویت‌ها به هر شکلی که است و بدون هیچ بهانه‌ای باید تحقق پیدا کند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه برقراری ارتباطات برای گشودن آفاق جدید پروژه‌های نو باید در بین مسئولین قوی باشد گفت: وحدت و همگرایی دستگاه‌ها برای پیشبرد کار باید بیشتر شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: حل مشکلات صنایع نیمه‌تمام و دارای مشکل باید در صدر اولویت‌ها قرار و گره صنعت، تولید و اشتغال بدون معطلی در سال جهش تولید باید گشوده شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأسف از بالا رفتن سن ازدواج هم گفت: بالا رفتن سن ازدواج و کاهش جمعیت در کشور یک فاجعه است.

وی افزود: اینکه ده میلیون جوان در کشور سن ازدواجشان گذشته است نگران‌کننده است چراکه موجب فشارهای روحی به جوانان و ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود که عزم همگانی در خانواده‌ها، دستگاه‌ها و مؤسسات و نهادهای مردمی را می‌طلبد و باید نهضتی برای ازدواج آسان، به موقع و درست رواج پیدا کند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شکل‌گیری صندوق تعاون اجتماعی هم گفت، دراصل هدف از راه‌اندازی این صندوق غیر از حرکت‌های مواسات و کمک‌های خیری خود مردم است که افرادی که به مشکل برمی‌خورند را با کمک این صندوق به ریل درآمدزایی و کسب کار برگردانیم.

وی با اشاره به آموزش در شرایط کرونا در آموزش و پرروش، دانشگاه و حوزه گفت: شرایط کرونا زمینه را برای استفاده از ابزارهای نو و فناوری‌های پیشرفته و فضای مجازی فراهم کرده است اما درعین‌حال فضای کرونایی روابط اجتماعی را تضعیف کرده و رابطه مستقیم علمی و اخلاقی استاد و شاگر و فضای آموزشی را تحت الشاع قرارداده است.

امام‌جمعه میبد افزود: آموزش‌وپرورش باید تدابیری بیندیشد که نشاط علمی عمق و مسائل اخلاقی و تربیتی افزایش پیدا کند و این وضعیت که تا آخر سال ادامه دارد دانش آموزان ما در فضای مجازی هضم نشوند و تعامل عملی در فضای مجازی کاهش پیدا نکند.

آیت‌الله اعرافی از معلمان، مربیان، مدیران و مدیران و اساتید دانشگاه و حوزه ضمن قدردانی خواست؛ آسیب‌های فضای کرونایی که عبارت از کاهش ارتباطات اجتماعی، نشاط علمی و ضعف ارتباطات علمی و روحی در فضای آموزشی را معالجه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از همه سپاه سلامت اعم از پزشک، پرستار، بهورز و کار و مدیران بهداشت و درمان که هم شهید دادند و هم آسیب دیدند قدردانی کرد و گفت: سپاه سلامت برای ما عزیزند و باید روند سلامت جامعه را محکم و با شجاعت ادامه دهند و مردم هم باید فرهنگ سلامت و بهداشت را عمق بدهند و آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها، صنعت و مشاغل و اصناف ما شاخص‌ها، معیارها و شیوه‌نامه‌های سلامت را مهم بشمارند و تلاش شود جریان زندگی و رشد فرهنگی اقتصادی و اجتماعی لطمه نبیند.

وی حمایت از دستگاه بهداشت و درمان را وظیفه عمومی دانست و گفت: امسال در پروژه‌ها، اولویت سلامت و بهداشت و درمان مدنظر باشد و توسعه فضای بیمارستان، تکمیل پروژه‌ها و حمایت از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پروژه‌ها هم موردتوجه باشد.

امام‌جمعه میبد با اشاره به بحث مهاجران و غیربومی هم گفت: مهاجران چه بومی و چه غیربومی سرمایه‌هایی هستند که اگر کنترل شوند مایه برکت و در صورت بی‌توجهی عده‌ای از آن‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی تصریح کرد: همانطور که در مسائل کنکور و خیری اول هستیم باید تلاش کنیم درمسائل فرهنگی و اخلاقی شهر هم با رعایت سلامت زیست و حجاب و عفاف در نشاط و اخلاق انسانی و اسلامی هم دارای جایگاه باشیم.

وی بر رسیدگی مناطق روستاها و مناطق پیرامون شهر و بخش‌ها به‌ویژه ندوشن هم تاکید کرد و گفت: باوجود همه مشکلات و سختی‌ها، گام‌های خوبی در منطقه ندوشن برداشته‌شده است.

در ابتدای این نشست هم دکترمیرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت و فرماندارمیبد هم به بیان اقدامات انجام‌شده و همچنین مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف به بیان نظرات خود پرداختند.

درپایان این نشست هم از مدیران موفق با اهداء لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا