وبینار بین­­‌المللی معرفی ظرفیت­‌های گردشگری خوراک در گردشگری روستایی با گفت‌وگو بین رییس کمیته گردشگری خوراک یزد و بنیانگذار و رئیس انجمن سفر و خوراک جهانی برگزار شد.

یزد فردا: «اریک ولف» بنیانگذار و رئیس انجمن سفر و خوراک جهانی(World Food Travel Organization) است و در این انجمن با کمک نمایندگانی از سراسر دنیا و دسترسی به شبکه وسیعی از کارشناسان حوزه گردشگری و صنعت غذایی در ابعاد مختلف به دنبال توسعه گردشگری خوراک است.

«حسین دهقان‌ منشادی» مسئول کمیته گردشگری خوراک یزد و اولین راهنمای گردشگری خوراک ایران که در دوره­می آموزشی مشترک این انجمن و فدراسیون جهانی راهنمایان شرکت کرده، در این وبینار به گفت‌وگو با «اریک ولف» پرداخت.

وی در این وبینار، ضمن مروری بر اهداف توسعه پایدار گردشگری خوراک و گردشگری روستایی، اظهار کرد: همچنان که نگرانی­‌های از بیماری کووید ۱۹ و بهداشت خوراک و نوشیدنی مطرح است، سفرهای هوشمند می‌توانند راهکاری برای شتابدهی به حرکت کند گردشگری باشند.

این مسئول افزود: گردشگری­ آهسته و آهسته­ خوردن نیز در این برهه، در حال تقویت است لذا در این رویکرد، روستاگردی و گردشگری کشاورزی یکی از گزینه­‌های تفریح و سفر به شمار می‌رود.

دهقان منشادی فرصت‌­های جدید مانند دسترسی به خوراکی و محصولات زراعی سالم و اشتغال­زایی را از عمده مزایای گردشگری روستایی دانست و فعالیت‌های «اریک ولف» در اسپانیا و ایتالیا را مصداقی بر این مسئله عنوان کرد.

«رضا بهادری» مسئول کمیته توسعه پایدار یزد نیز در جریان این وبینار بین‌المللی، از فعالیت‌های توسعه پایدار انجمن سفر و خوراک سوالاتی را پرسید و «اریک ولف» با مهم دانستن دور ریزهای غذا و ظروف پلاستیکی بر پویش­‌های این انجمن تاکید کرد.

البته انجمن جهانی سفر و خوراک گزارشی سالانه از وضعیت گردشگری خوراک در سراسر دنیا منتشر می­‌کند و جلسات مجازی و گزارش­‌های متعددی از زوایای متعدد آن دارد که در این باره نیز توضیحاتی را ارائه کرد.
 
سوالاتی مبنی بر چگونگی ترویج گردشگری خوراک و معرفی آن به گردشگران نیز در این وبینار که پنجشنبه سوم مهرماه برگزار شد، مطرح گردید که «اریک ولف» نیز در این باره توضیحاتی را ارائه و در پایان به دیپلماسی گردشگری خوراک اشاره کرد و گفت: همانطور که بدون آگاهی و بی‌اطلاعی از زبان یک موسیقی می‌توان از آن لذت برد، بدون اهداف سیاسی و زبان مشترک گفتاری نیز می­‌توان از خوراک و نوشیدنی به منزله بخشی از فرهنگ یک منطقه لذت برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا