رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: پیشگیری همراه با فرهنگ سازی و آموزش به عنوان مهمترین اصل در حفاظت از عرصه‌های ملی در دستور کار است.

یزد فردا: حجت الاسلام مجتبی رحمت زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ابرکوه گفت: صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، مسئله‌ای مهم و اساسی برای دستگاه قضایی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود خواهند کرد.

او بر قاطعانه عمل کردن تمامی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف قانونی خود تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی نهاد‌های اداری، حاکمیتی، دولتی یا غیر دولتی باید برای اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم توجه و دقت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام رحمت زاده افزود: با تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز، باید اراضی را از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ داشت.

او تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام در خصوص تصرفات غیر مجاز اراضی ملی و دولتی مراتب را به دستگاه قضایی و نهادی ذی ربط اطلاع دهند.

او بر پیگیری بودجه طرح جامع حد نگار و نظارت بر مصرف آن، تأکید کرد و ابراز داشت: اجرای طرح جامع حد نگار می‌تواند از بسیاری از تعدی و تجاوزات به اراضی ملی جلوگیری نماید.

حجت الاسلام رحمت زاده تقویت گشت‌های یگان حفاظت اراضی ملی، را خواستار شد و گفت: گشت‌های یگان باید با اهتمام بیشتر از اراضی مجموعه خود صیانت نمایند و با گشت‌های مستمر از طمع ورزی افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه، نبود ارائه خدمات رفاهی و شهری به ساختمان‌های غیر مجاز ساخته شده در محدوده اراضی ملی از راهکار‌های پیشگیری از تعدی به اراضی دولتی دانست و بیان داشت: باید هزینه سخت و ساز و معامله اراضی فاقد سند و مجهول مالک را بالا برد.

او با اشاره به لزوم شناسایی تصرفات غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها، افزود: هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بایداز سوی شرکت آب با فوریت رفع شود چراکه تجاوز انسان‌ها به حدود بستر و حریم رودخانه‌ها عموما باعث ایجاد تغییرات گسترده در وضعیت هندسی رودخانه‌ها شده و به دنبال این تغییرات در هنگام وقوع سیلاب ها، جریانات سیلابی از مجرای رودخانه خارج شده و اراضی اطراف آن را در برمی گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا