سرپرست شبکه دامپزشکی اشکذر از کشف و معدوم‌سازی ۶۷۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی طیور و مرغ بسته بندی تاریخ مصرف گذشته در یکی از کشتارگاه های طیور این شهرستان خبر داد.

یزد فردا: «جلال الدین شریعتمدار» در این مورد تصریح کرد: در راستای تامین و حفظ امنیت غذایی بهداشت و سلامت عمومی جامعه، مقدار ۶۷۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی طیور و مرغ بسته بندی تاریخ مصرف گذشته و با شرایط نگهداری نا مناسب در یکی از کشتارگاه های طیور اشکذرکشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: اکیپ نظارت این شبکه در بازدید از سردخانه یکی از کشتارگاه‌های طیور موفق به کشف و توقیف این مقادیر گوشت مرغ و آلایش خوراکی بسته‌بندی و پس از تنظیم صورتجلسه پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این فراورده‌ها به ‌علت رعایت نکردن تاریخ مصرف و شرایط نگهداری مناسب دچار تغییر رنگ، بوی نامطبوع و تغییرات ارگانولپتیک شده بود.

وی ادامه داد: سردخانه های این کشتارگاه باید شرایط و ضوابط مناسب جهت نگهداری گوشت مرغ را مراعات می‌کرد تا این محموله دچار فساد نشود.

به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر، شریعتمدار در پایان خاطرنشان کرد: کلیه خودروهای حمل مرغ زنده باید مجهز به سیستم خنک کننده مناسب برای نگهداری و حمل بهداشتی مرغ و مجوز بهداشتی حمل باشند و پس از ضد عفونی اقدام به تخلیه محموله خود کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا