داود عظیمی رئیس انجمن صنایع تحقیق و توسعه استان بیان داشت: متأسفانه در استان دیدگاه حمایت از تولید وجود ندارد؛ چراکه مسئولان حوزه تولید افرادی هستند که تولید را تجربه نکرده و به همین دلیل هم نمی‌توانند مشکلات صنعتگران را درک کنند.

یزد فردا: وی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای توسعه صنعت برنامه‌ریزی می‌شود، ضمن بیان مثال‌هایی از رویارویی دستگاه قضا با تولیدکنندگان متشاکی، خطاب به دستگاه قضا گفت: بعضأ به نظر می‌رسد تولیدکننده یک مجرم و قاتل است.لطفا به حرف‌های تولیدکنندگان گوش دهید و مدارک آنها را بررسی کنید. اینکه برداشت می شود تولیدکننده پولدار است پس مجرم هم هست باید از تصور قضات و مردم حذف شود.

عظیمی همچنین تحقیق و توسعه و نیازسنجی مسائل و نیازمندی های کشور را با حمایت حاکمیت، راهگشای بحران اقتصادی ایران در دراز مدت دانست و تشریح کرد: تحقیق و توسعه باید جایگزین واردات شود.

در این وهله تاریخ است که باید با ورود جدی به این عرصه و با نیازسنجی شرایط به یاری زنجیره تامین آمده و با شناخت فرصت ها و پتانسیل های موجود و تامین و تولید این مهم دست بسیاری از کاسبان تحریم را بریده و کشور، مردم و بسیاری از فعالان حوزه اقتصادی را یاری دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا