یزد فردا: علی افشارپور در نشست کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در برگزاری این مراسم، سه وظیفه برای سازمان صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است، اظهار داشت: یکی از این موارد تهیه و توزیع ماسک همچنین تأمین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز هیئات مذهبی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه اکنون برای تأمین ماسک با مشکل مواجه هستیم و بیمارستانها و ادارات پر رفت و آمد در این زمینه کمبودهایی دارند.

افشار پور بیان کرد: البته تلاش ما برای تأمین ماسک مضاعف شده اما کمبودها همچنان باقی است و گرچه از شرایط بحرانی یک ماه پیش در زمینه تأمین ماسک خارج شدیم اما هنوز امکان توزیع گسترده در هیئات مذهبی را نداریم.

وی افزود: چهار واحد تولید جدید در استان راه اندازی شده و در حال تولید ماسک هستند که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیاز هیئات مذهبی را تأمین کنیم.

افشارپور یادآور شد: با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد و ثبت نام هیئت‌ها در سامانه مرتبط با درخواست ماسک، فعلاً می‌توانیم ماسک با قیمت مناسب و مصوب به تعداد محدود در اختیار هیئات قرار دهیم اما در زمینه تأمین مواد ضدعفونی کننده هیچ مشکلی نداریم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: از ظرفیت اصناف، داروخانه‌ها و حوزه بهداشت نیز می‌توان برای تهیه ماسک و تأمین مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا