یزد فردا: رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان امسال چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال زکات مستحب و واجب پرداخت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل صد درصد افزایش یافته است.

سیدجلال حسینی افزود: این میزان زکات کشاورزان ابرکوهی در ۱۵ منطقه شهری و روستایی توسط ۶۵ عامل جمع‌ آوری  شده است.

وی میزان زکات کشاورزان ابرکوهی را تا پایان امسال حدود  ۳۵ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد و اظهار داشت : ۶۰ درصد زکات پرداخت شده در حمایت از نیازمندان در حوزه های درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل و بقیه در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی شامل ساخت خانه‌های عالم ، مسجد و حسینیه هزینه می شود.

حسینی  بیان کرد: در سال زراعی جاری با وجود پدیده سرمازدگی و توفان که خسارات فراوانی به کشاورزان و باغداران شهرستان ابرکوه وارد کرد، اما کشاورزان در امر پرداخت زکات اهتمام ویژه ای دارند .

رییس  کمیته امداد ابرکوه خاطر نشان کرد: شماری از کشاورزان این شهرستان افزون بر هزار اصله درخت انار، زردآلو و پسته را تحت عنوان شجره طیبه به عنوان زکات به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده اند.

حسینی یادآور شد : خیران امسال ۱۶ میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان زیرپوشش این نهاد کمک کرده اند که این عدد نسبت به مدت سال قبل ۵۰ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: کمک های خیران برای تامین معیشت، جهیزیه، مسکن، درمان مددجویان و نیازمندان زیرپوشش هزینه می شود.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند در قالب ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا