شهردار یزد ۲۵ مرداد ماه را آخرین مهلت جمع‌آوری مراکز نگهداری دام و طیور در محدوده شهر و بافت مسکونی یزد دانست.

جمال‌الدین عزیزی  با اشاره به بند ۲۰ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بر ممنوعیت نگهداری دام و طیور در محدود شهر یزد تاکید و اظهار داشت: ۲۵ مرداد آخرین مهلت برای پایان بخشیدن به فعالیت‌ها، نگهداری و پرورش دام و طیور در محدوده شهر یزد و بافت مسکونی است.

شهردار شهر جهانی یزد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برخی در محدوده شهر یزد و بافت مسکونی نسبت به نگهداری و پرورش دام و طیور مشغول هستند که این فعالیت‌ها با وضعیت و شرایط نامطلوبی که به وجود آورده‌اند بهداشت عمومی، زیبایی بصری شهر و بهره‌مندی شهروندان از آسایش  و آرامش را مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: بنابراین ضروری است این گونه فعالیت‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شده و به مکان‌های مناسب هدایت شوند تا علاوه بر رعایت مؤلفه‌های لازم در زندگی شهری، نظارت بهداشتی بر عرضه دام، جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی، شناسایی دام‌های بیمار و ممانعت از انتقال بیماری آنها به کشتارگاه برای تضمین سلامت خانوار، کنترل ورود و خروج دام به شهر، تقویت سلامت عمومی، زیبایی و آرامش شهری نیز امکان‌پذیر شود.

عزیزی تصریح کرد: متناسب با این شرایط و در چند مرحله متوالی شناسایی این مراکز، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و اخطار نسبت به محدوده‌های نگهداری دام و طیور در سطح شهر با محوریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد انجام شده است و امید است با همکاری صاحبان این مشاغل و شهروندان اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی در اولویت قرار گیرد.

شهردار یزد گفت: در غیر این صورت و بنا به اهمیت بالای حفظ سلامت شهروندان و پاکسازی محیط شهری از هرگونه آلودگی، برابر قانون محل نگهداری دام و طیور پلمب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط و وجود برخی مشکلات و نارسایی‌ها در سطح شهر، مدیریت شهری ضمن داشتن برنامه‌هایی برای بهبود وضع موجود و غلبه بر مشکلات، مشارکت اجتماعی و نقش‌آفرینی مردمی را یکی از محورهای اصلی قرار داده تا با همراهی مردم بتوان مسائل پیش روی  شهروندان را به خوبی سامان بخشید و در مسیر پیشرفت همه جانبه شهری گام برداشت./شهرداری

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا