یزدفردا:شهردار یزد با بیان اینکه تعامل با ساکنین و توجه به نیازهای مردم برای حفظ حیات و پویایی بافت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بر لزوم حفظ بافت تاریخی تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در بازدید از مسجد ملااسماعیل با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهری است، اظهار کرد: این ظرفیت می تواند عرصه‌ای برای فرهنگ‌سازی و تعالی فرهنگ در حوزه‌های مختلف باشد.

شهردار شهر جهانی یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت نماز جمعه در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: نماز جمعه بهترین مکان برای در کنار هم بودن، بیان مسائل و فراگیری آموزش شهروندی است.

وی با اشاره به ثبت جهانی یزد، گفت: بی شک مهمترین ارزشی که بافت تاریخی را نسبت به سایر آثار و بافت‌های تاریخی در کشور و جهان متمایز کرده، پویایی و زنده بودن این بافت است اما اگر توجه مسئولان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره مندی مردم از خدمات زندگی در این بافت افزایش پیدا نکند، نمی‌توان انتظار داشت مردم همچنان در این بافت زندگی کنند و به این صورت، پویایی بافت دچار مشکلات جبران ناپذیری می‌شود.

عزیزی افزود: آنچه حائز اهمیت است، نگاه داشتن جمعیت در این بافت است و این امر نیز تنها در سایه ایجاد فرصت و ارائه خدمات به بافت و ایجاد منظری زیبا در آن امکان پذیر است در غیر این صورت بافت تاریخی یزد دیگر پویایی و نشاط گذشته را نخواهد داشت.

در این بازدید علی سلمانی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، سید محمود کشفی پور مدیر بافت تاریخی، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، امین خبیری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، سید علیرضا رسولی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیران و کارشناسان شهرداری یزد نیز حضور داشتند.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا