یزدفردا:نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ایران در مدیریت بحران کرونا جلوتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است، گفت: مسئولان با تلاش بیشتر در مهار گرانی حرکت کنند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی دقایقی قبل در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه همه ما باید به سمت تحقق هدف خلقت حرکت کنیم اظهار داشت: دنیای امروز هدف از زندگی را گم کرده و با پوچی کامل در حال پیش روی است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب هدف زندگی را برای ما مشخص کرده خاطرنشان کرد: هر یک از ما باید در هر جایگاهی که قرار داریم، تلاش کنیم این هدف بزرگ را محقق کنیم به ویژه اصحاب رسانه با رسالت بزرگی که در حوزه بصیرت دهی به انسان‌ها دارند حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما خودباوری است گفت: اگر مردم در جامعه ما به خوبی خودشان و توانمندی‌هایشان را باور کنند، در تمام عرصه‌های صنعت و اقتصاد به خودکفایی کامل دست پیدا می‌کنیم.
ناصری یزدی افزود: امروز باید خودباوری و ایمان به توانمندی‌های داخلی را هم در بین مردم و به صورت ویژه در بین مسئولان ترویج کنیم تا بتوانیم در برابر تمام فشارهای خارجی سر خود را بلند کرده و مشکلات را کنار بگذاریم.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ما در کشورمان نخبگان بسیاری در حوزه‌های مختلف داریم خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظیفه رسانه‌ها این است که این ظرفیت بزرگ و نخبگان و دانشمندان کشور را معرفی کنند و در طرف مقابل مسئولان هم با حمایت‌های خود، زمینه بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها را به وجود آورند.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا تمام کشورهای جهان را درگیر خود کرده و اقتصادهای بزرگ جهان را هم به گرفتاری مبتلا کرده عنوان کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مشکلات بسیار بدتر و سخت‌تر از ایران است و آمار ثبت نام بیکاری در این کشورها بسیار بالا است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ایران با وجود تحریم وضعیت بسیار خوبی برای خود حفظ کرده گفت: در عین حال ما مسئله کرونا و بیکاری‌ها را مدیریت کردیم و در کنار آن مردم هم در لبیک و پاسخ به فرمایش مقام معظم رهبری، با حضور در رزمایش مواسات بسیاری از مشکلات را برطرف کردند.
ناصری یزد با تاکید بر ضرورت تلاش مسئولان برای کاهش گرانی‌ها در جامعه گفت: فعالان اقتصادی و بازاری‌ها هم باید نسبت به مردم انصاف بیشتری داشته باشند و با تحمل برخی سختی‌ها، جلوی مشکلات را بگیرند.
امام جمعه یزد ادامه داد: متاسفانه ما در کشورهای غربی از جمله انگلستان بی‌توجهی به اقشار مختلف مردم به ویژه سالمندان را مشاهده کردیم که هیچ خدمتی از سوی دولت دریافت نمی‌کردند ولی در ایران همه افراد با هر سن و وضعیت مالی خدمات درمانی را دریافت کردند و به همین دلیل هم مشکلات بسیار کم شده است.
وی با بیان اینکه جهش تولید به معنای این نیست که به کارخانه‌ها تسهیلات برای افزایش تولید بدهیم عنوان کرد: ما باید در کارخانه‌ها آن چیزی را که از خارج کشور وارد می‌کنیم و به بیگانگان وابسته هستیم تولید کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر ما در داخل توانمندی‌های خود را درک و استعدادمان را شکوفا کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که نیاز به واردات نداشته باشیم، زمینه رشد کمی و کیفی تولیدمان در داخل فراهم می‌شود و به این ترتیب جهش تولید هم به صورت کامل تحقق پیدا می‌کند.
ناصری یزدی به مسئله آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور به درستی اجرا می‌شد بسیاری از مشکلات را شاهد نبودیم ولی الان متاسفانه علم به این سند بسیار کم است.
امام جمعه یزد با بیان اینکه در یزد هر سال تلاش می‌شود که در کنکور رتبه اول را کسب کنیم ولی به اندازه آن به تربیت دینی و تقویت قدرت فکری دانش آموزان توجه نداریم خاطرنشان کرد: متاسفانه سبک آموزشی ما با سطحی نگری روبرو است و سه اصل و پایه تفکر، تعقل و تدین را در آن نداریم که همین موضوع سبب شده فارغ التحصیلان ما بیکار باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا